افزایش سرعت باد و رشد ابر در ارتفاعات هرمزگان/طوفان حاره‌ای نزدیک است
کد خبر: 24657

افزایش سرعت باد و رشد ابر در ارتفاعات هرمزگان/طوفان حاره‌ای نزدیک است

امروز صبح وضعیت جوی و دریایی پایدار و در ساعات بعدازظهر دریا با افزایش سرعت باد و در ارتفاعات استان نیز رشد ابر‌های همرفتی پیش بینی می‌شود.

به گزارش خودکارنیوز، بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان،صبح تا ظهر امروز شرایط جوی و دریایی نسبتا آرامی بر روی استان حاکم خواهد بود. دریا در ساعات بعد از ظهر بویژه در محدوده تنگه هرمز با افزایش سرعت باد جنوب غربی متلاطم خواهد شد؛

لذا توصیه می‌شود تردد شناور‌های سبک و صیادی با احتیاط صورت بپذیرد.

همچنین در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان رشد ابر‌های همرفتی با احتمال رگبار پراکنده باران و رعد وبرق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد گاه تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

 طوفان حاره‌ای BIPARJOY که در جنوب دریای عرب (شمال اقیانوس هند) شکل گرفته است در حال حاضر به عنوان طوفان درجه یک در موقیت ۱۴.۶ درجه عرض شمالی و ۶۶.۶ درجه طول شرقی قرار دارد و دارای سرعت باد ۶۵ نات است.

پیش بینی می‌شود ضمن تقویت، این طوفان بتدریج طی امروز تا انتهای هفته پیش رو به سمت عرض‌های بالاتر حرکت کند. طی هفته پیش رو تحت تاثیر حرکت این طوفان به شکل غیر مستقیم شاهد افزایش ارتفاع امواج دریای عمان و مواج شدن دریا بویژه مناطق فراساحلی خواهیم بود؛

لذا توصیه می‌شود ضمن اجتناب از تردد شناور‌ها در دریای عمان از حرکت کشتی‌های تجاری به سمت مناطق فراساحلی دریای عمان و دریای عرب خودداری شود.

از لحاظ دمایی در برخی نقاط استان افزایش ۱ تا ۲ درجه‌ای دما مورد انتظار است.

دیدگاه تان را بنویسید