خطای انسانی ۶۰ هکتار از مراتع کلات را نابود کرد
کد خبر: 24791

خطای انسانی ۶۰ هکتار از مراتع کلات را نابود کرد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کلات گفت: ۸۰ هکتار از مراتع منطقه حفاظت شده ارس سیستان در کلات نادری درگیر آتش سوزی شد که بیش از ۶۰ هکتار آن کاملاً سوخته است.

به گزارش خودکارنیوز، مسعود معصوم شاهی اظهار کرد: اگرچه آتش سوزی ظهر دیروز در منطقه حفاظت شده ارس سیستان در کلات نادری مهار شد اما برخاستن شعله‌های زیر خاکستر موجب شد آتش دوباره سطح ۸۰ هکتار از مراتع و اراضی حفاظت شده این بخش در کلات نادری را فراگیرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کلات گفت: آتش اولیه که از ساعت ۱۲ ظهر دیروز آغاز شد پس از ۶ ساعت تلاش نفس گیر در منطقه حفاظت شده ارس سیستان در ارتفاعات هزار مسجد این شهرستان پس از نابودی ۳۰ هکتار از بافت گیاهی مهار شد.

وی ادامه داد: ساعاتی پس از پایان آتش، بار دیگر به دلیل خشکی مراتع آتش از مناطق شرقی زبانه کشید و بار دیگر سطح وسیعی از مراتع را فرا گرفت و این بار نیز ۳۰ هکتار دیگر از مراتع و اراضی این منطقه حفاظت شده با شعله‌های آتش سوخت و از بین رفت.

معصوم شاهی گفت: مهار نهایی آتش تا ساعت ۲۳ شب گذشته ادامه داشت و در مجموع ۸۰ هکتار از مراتع این منطقه درگیر آتش سوزی شد که بیش از ۶۰ هکتار آن کاملاً سوخته است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کلات افزود: در مجموع ۹۰ نفر از همیاران محیط زیست، مأموران یگان حفاظت شهرستانهای کلات، مشهد، سرخس و درگز و نیز نیروهای بسیج و منابع طبیعی این شهرستان به همراه افراد بومی در کنترل و خاموش کردن آتش همکاری کردند.

وی با بیان اینکه آغاز آتش سوزی براثر خطای انسانی شناسایی شده است اضافه کرد: علت دقیق و چرایی وقوع این حادثه در دست بررسی است.

دیدگاه تان را بنویسید