مسمومیت الکلی جان 2 نفر را در قزوین گرفت
کد خبر: 25369

مسمومیت الکلی جان ۲ نفر را در قزوین گرفت

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث بحران دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: از ابتدای تیرماه تاکنون 29 نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی تقلبی، دچار مسمومیت شدند که 2 نفر جان خود را از دست داده اند.

به گزارش خودکارنیوز ، رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث بحران دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین از وقوع مسمومیت الکلی در سطح استان قزوین خبر داد.

حسن اسماعیلی در این باره گفت: از ابتدای تیر ماه امسال تاکنون، 29 نفر بر اثر مسمومیت بر اثر مصرف مشروبات الکلی تقلبی به بیمارستان بوعلی مراجعه کرده‌اند.

وی افزود: از این بین دو نفر فوت کرده اند، دو نفر در حال حاضر در بیمارستان تحت درمان قرار دارند و مابقی هم درمان و مرخص شده اند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث بحران دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین مسمومیت الکلی، نابینایی، مرگ مغزی و فوت را از عوارض مصرف مشروبات الکلی نام برد و افزود: میانگین سنی افرادی که در استان قزوین دچار مسمومیت و فوت شده اند، بین ۲٠ تا ۳٠ سال بوده است.

وی ادامه داد: علاوه بر اینکه مردم باید مسائل شرعی مبنی بر عدم مصرف مشروبات الکلی را مورد توجه جدی قرار دهند لازم است فریب افراد سودجو و منفعت طلب را نخورند و از مصرف مشروبات الکلی صنعتی و دست ساز پرهیز کنند.

اسماعیلی در پاسخ به این پرسش که آیا مورد سکته مغزی و نابینایی در بین مسموم شدگان الکل هم داشته‌ایم، گفت: یک مورد مرگ مغزی بر اثر مسمومیت الکلی در استان داشته ایم که البته مربوط به ماه گذشته بوده است.

ماجرای مسمومیت الکلی اخیرا از استان البرز شروع شد که جان ۱۷ نفر را گرفت و ۱۹۱ تن را راهی بیمارستان کرد.

دیدگاه تان را بنویسید