جان باختن بیش از ۱۰۰ تن درپی گرمای بی سابقه هوا در مکزیک
کد خبر: 25395

جان باختن بیش از ۱۰۰ تن درپی گرمای بی سابقه هوا در مکزیک

گرمای بالای ۵۰ درجه سانتی گراد در مکزیک بیش از یکصد قربانی برجای گذاشت.

به گزارش خودکارنیوز، با آغاز فصل تابستان در نیمکره شمالی، اکنون بسیاری از مناطق جهان با معضل گرمای هوا و تلفات ناشی از گرمازدگی مواجه هستند. مکزیک یکی از کشور‌هایی است که در آمریکای لاتین اکنون با موج بی سابقه گرما دست و پنجه نرم می‌کند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات وزارت بهداشت مکزیک اعلام کردند با افزایش درجه حرارت هوا به بالای ۵۰ درجه سانتی گراد، طی دو هفته اخیر بیش از یکصد نفر در این کشور به دلیل گرمازدگی جان خود را از دست داده اند. 

به دلیل گرمای بی سابقه در مکزیک، نیاز به جریان برق برای خنک سازی منازل افزایش یافته است و همین موضوع باعث افزایش فشار بر شبکه برق رسانی کشور شده است به طوری که مقامات محلی مجبور شدند برای کنترل مصرف مدارس را تعطیل کرده و مردم را به صرفه جویی دعوت کنند. 

مقامات بهداشتی می‌گویند اکثر قربانیان دو هفته اخیر به دلیل گرمازدگی جان خود را از دست داده اند، ولی شماری از جان باختگان نیز دچار کم آبی شدید شده بودند. 

از آنجا که مکزیک یکی از بزرگترین میزبان پناهجویانی است که به امید رسیدن به آمریکا از آمریکای لاتین راهی این کشور می‌شوند، بیشترین قربانیان گرمازدگی اخیر مربوط به استان نئوو در مرز با ایالت تگزاس آمریکا می‌شود. 

مقامات محلی می‌گویند انتظار می‌رود طی روز‌های آتی گرمای هوا در شهر‌های شمالی کشور و همرز با آمریکا همچنان بالا باقی بماند که همین مسئله نگرانی‌ها درباره افزایش تلفات را به دنبال داشته است. 

گفتنی است اکنون صد‌ها هزار پناهجو پشت مرز‌های آمریکا در مکزیک ساکن هستند و به کمترین امکانات بهداشتی دسترسی ندارند. از همین روی، این افراد در برابر مشکلات آب و هوایی آسیب پذیری بیشتری دارند.

دیدگاه تان را بنویسید