درگیری با شکارچیان در ارتفاع 4000 متری و مصدومیت محیط‌بان
کد خبر: 26667

درگیری با شکارچیان در ارتفاع ۴۰۰۰ متری و مصدومیت محیط‌بان

مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد از دستگیری 2 نفر شکارچی غیر مجاز و زخمی شدن یک محیط‌بان پارک ملی دنا در درگیری با متخلفین خبر داد.

به گزارش خودکارنیوز، اسلام جاودان خرد گفت: به منظور نظارت بیشتر بر ارتفاعات پارک ملی دنا با برنامه ریزی‌های صورت گرفته به صورت دوره ای محیط بانان با شیفت بندی های مشخص به ارتفاعات اعزام می‌شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد : صبح امروز دوشنبه 16 مرداد ماه جاری یک گروه از محیط بانان که در ارتفاعات پارک ملی دنا حضور داشتند متوجه صدای شلیک گلوله شدند.

جاودان خرد تصریح کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته محیط بانان موفق می شوند خیلی زود متخلفین را رصد نمایند و عملیاتی را برای دستگیری و اعمال قانون متخلفین آغاز کنند.  

وی افزود: متخلفین به محض مشاهده اینکه راه گریزی ندارند با محیط بانان درگیر می شوند و یکی از محیط بانان از ناحیه پا دچار صدمه می شود.

جاودان خرد گفت: محیط بانان 2 نفر از متخلفین را به همراه یک قبضه اسلحه گلوله زنی غیر مجاز دستگیر می کنند اما دو نفر دیگر از آنان متواری می شوند.

وی گفت: محیط بانان هویت متخلفین متواری شده را شناسایی نموده که از طریق مراجع قضایی پیگیر خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد: با توجه به اینکه برای دسترسی به محل حادثه نزدیک به 7 ساعت زمان پیاده روی مستمر نیار است از طرفی شرایط توپوگرافی کوهستانی منطقه و ارتفاعات بالای 4 هزار متر امکان انتقال زمین محیط بان مصدوم شده وجود ندارد اقدامات لازم برای انتقال هوایی وی در حال انجام است.  

گفتنی است، اورژانس هوایی یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد یک بالگرد داشت که حوالی ساعت ۱۱ به همراه تکنسین‌ها و کادر پروازی در حال فرود در روستای "سرآسیاب" دهستان" آجم" از توابع بخش "دیشموک" شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد بود که دچار حادثه شد و سقوط کرد و استان هم اکنون فاقد بالگرد است، همین باعث شده انتقال محیط بان نیازمند رایزنی هایی در سطح کلان باشد.

دیدگاه تان را بنویسید