کشف ۵۴۷ قطعه عتیقه مربوط به دوره‌های قاجار و امپراطوری عثمانی در زابل
کد خبر: 26868

کشف ۵۴۷ قطعه عتیقه مربوط به دوره‌های قاجار و امپراطوری عثمانی در زابل

فرمانده هنگ مرزی زابل از دستگیری فردی خبر داد که هنگام ورود غیرقانونی به کشور ۵۴۷ قطعه اشیاء عتیقه مربوط به دوره‌های قاجار و امپراطوری عثمانی را به‌همراه داشته است.

به گزارش خودکارنیوز، سرهنگ پرویز قاسم‌زاده اظهار داشت: مأموران مرزبانی پایانه مرزی «میلک» در منطقه سیستان پس از انجام کار اطلاعاتی موفق شدند فردی را که در حال ورود به داخل کشور به‌صورت غیرمجاز بود دستگیر کنند که در بازرسی از وی 547 قطعه عتیقه تاریخی را که دارای ارزش بسیار فرهنگی، تاریخی و ریالی بودند، کشف کردند.

فرمانده هنگ مرزی زابل افزود: عتیقه‌های مکشوفه شامل 208 قطعه شبیه به انگشتر، 2 قطعه شبیه به ساعت، 82 قطعه شبیه به زیورآلات، 12 قطعه شبیه به دستبند، 133 قطعه سکه و  110 شیء رنگی نامعلوم در مجموع 547 عتیقه‌جات که متعلق به دوره‌های قاجار و امپراطوری عثمانی است و همچنین تعداد دیگری عتیقه که هنوز به‌صورت دقیق قدمت آن مشخص نشده است.

وی با اشاره به اینکه عتیقه‌های مکشوفه توسط کارشناسان اداره میراث فرهنگی مورد ارزیابی قرار گرفته است، گفت: بر اساس ارزیابی کارشناسان میراث فرهنگی قدمت تاریخی برخی اشیاء مکشوفه مربوط به 3 قرن پیش است.

سرهنگ قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: متهم به‌همراه اشیاء کشف‌شده پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شده است.

دیدگاه تان را بنویسید