ساحل گناوه در حصار لکه‌های نفتی+ ویدئو
کد خبر: 27406

ساحل گناوه در حصار لکه‌های نفتی+ ویدئو

صبح روز یکشنبه حجم بسیار زیادی از لکه‌های نفتی در دریا و ساحل بندر گناوه مشاهده شد.

به گزارش خودکارنیوز، کامبیز عبدالهی رئیس حفاظت محیط زیست گناوه در گفت‌وگو با فارس در شهرستان گناوه اظهار داشت: صبح روز یکشنبه لکه‌های نفتی در دریا و ساحل گناوه مشاهده شد که متاسفانه سطح آلودگی بسیار زیاد است.

وی بیان کرد: طی تماس تلفنی با مسئول ایمنی نفت و گاز گچساران آن‌ها اعلام کردند که این آلودگی از منشا ما نیست و اگر منشا در خشکی باشد در محدوده ما است، اما حاضر به همکاری در جمع آوری لکه‌ها هستیم همچنین اداره بندر گناوه نیز آمادگی خود را برای جمع آوری لکه‌ها اعلام داشت و اکیپ مبارزه با آلودگی نفتی اداره بندر در گناوه مستقر شده است.

رئیس حفاظت محیط زیست گناوه با بیان اینکه علت اصلی آلودگی در حال بررسی است، گفت: طبق بازدیدی که کارشناسان اداره بندر از منشا آلودگی انجام دادند، طول آلودگی بسیار گسترده سطح دریا را فرا گرفته و منشا آلودگی در دو مایلی گناوه قرار دارد.

عبدالهی داشت: از تمام مردم گناوه خواهشمندیم تا پایان جمع آوری آلودگی و لکه‌های نفتی به دلیل خطرات جسمانی و بیماری‌های پوستی، از شنا در دریای گناوه خودداری کنند.

فرسوده بودن لوله‌های نفتی در چند سال اخیر باعث شده هرساله خلیج فارس و دریای شهرستان گناوه بر اثر لکه‌های آلوده شود که نیاز است شرکت ملی نفت ایران به دنبال نوسازی خطوط لوله نفت باشد.

دیدگاه تان را بنویسید