سودجویی از ۵۰۰ نفر به بهانه اخذ اقامت
کد خبر: 27529

سودجویی از ۵۰۰ نفر به بهانه اخذ اقامت

جانشین رئیس پلیس بین‌الملل فراجا گفت: فردی مدتی قبل در پوشش دو شرکت مهاجرتی اقدام به کلاهبرداری ۶۰۰ میلیارد ریالی از مردم کرده و به خارج از کشور متواری شده بود.

به گزارش خودکارنیوز، جانشین رییس پلیس بین‌الملل فراجا از استرداد متهمی که اقدام به کلاهبرداری ۶۰۰ میلیارد ریالی از مردم در پوشش شرکت مهاجرتی کرده بود، خبر داد.

سردار رضا موذن در تشریح جزئیات این خبر گفت: فردی مدتی قبل در پوشش دو شرکت مهاجرتی اقدام به کلاهبرداری ۶۰۰ میلیارد ریالی از مردم کرده و به خارج از کشور متواری شده بود که درپی این اقدام و با دستور مقام قضایی هماهنگی با پلیس بین‌الملل برای دستگیری و استرداد این فرد به کشور انجام شد.

وی با بیان اینکه این فرد به همراه همسرش اقدام به دایر کردن دو شرکت مهاجرتی کرده بود، گفت: متهم از این طریق با وعده اخذ اقامت و مجوز کار در خارج از کشور از بیش از ۵۰۰ نفر از ایرانیان، کلاهبرداری کرده و مبالغی را از آنان اخذ کرده بود.

جانشین رییس پلیس بین‌الملل فراجا با بیان اینکه متهم پس از کلاهبرداری به یکی از کشورهای منطقه متواری شده بود، گفـت: با بررسی‌های به عمل آمده و استفاده از ظرفیت سازمان اینترپل، متهم بلافاصله در یکی از کشورهای منطقه ردیابی و شناسایی شده و حکم جلب بین‌المللی یا همان اعلان قرمز برای وی صادر شد.

موذن با بیان اینکه دستور تعقیب بین المللی متهم به اینترپل کشور محل اختفا نیز ارسال شد، گفت:‌ با همراهی قوه قضائیه و وزارت امور خارجه و همچنین با هدایت اطلاعاتی عملیاتی پلیس بین الملل فراجا بر اساس اعلان قرمز صادره علیه متهم و همچنین رایزنی‌های پلیسی، این فرد پس از کمتر از هفت ماه از ارتکاب کلاهبرداری و فرار، در کشور محل اختفا دستگیر شد و سرانجام نیز این متهم صبح امروز از طریق مرز هوایی فرودگاه‌ امام خمینی (ره) به کشور بازگردانده شد و برای ادامه روند رسیدگی به پرونده در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت.

دیدگاه تان را بنویسید