لکه‌های نفتی مجدد در ساحل گناوه نمایان شد
کد خبر: 27754

لکه‌های نفتی مجدد در ساحل گناوه نمایان شد

لکه‌های نفتی که هفته پیش ساحل بندر گناوه را آلوده کرده بود، مجدد در این نقطه نمایان و مشاهده شد.

به گزارش خودکارنیوز، بخشی زیادی از نوار ساحلی این نقطه گردشگرپذیر و تفرجگاهی ، مجدد به لکه‌های نفتی آلوده شده است.

ساحل گناوه از نقاط گردشگرپذیر استان بوشهر، در هفته گذشته به دنبال آلودگی نفتی در دریا، بخشی از آن به ساحل گناوه رسید که به رغم پاکسازی به عمل آمده، بار دیگر به لکه‌های نفتی آلوده شده است.

رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: لکه‌های نفتی بر اثر جزر و مد دریا مجدد به ساحل این بندر سرازیر شده است.

کیامرث جوکار افزود: لکه‌های نفتی به صورت خمیر در بخش زیادی به ماسه‌های ساحل چسبیده است و باید هر چه سریع پاکسازی و جمع آوری شود.

وی گفت: علت آلودگی نفتی‌، نشت نفت از خطوط انتقال به سمت جزیره خارگ است که در هفته گذشته نیز به ساحل این بندر سرازیر شد و باید هرچه سریع تر مهار شود.

رئیس اداره بندرودریانوردی گناوه افزود: بمحض اطلاع از آلودگی نفتی حوزه استحفاظی و ساحل این بندر در هفته گذشته، پیگیری‌های لازم برای شناسایی منشا و اقدام لازم برای پاکسازی انجام شد.

ساحل بندرگناوه علاوه بر اینکه در طول سال بویژه ماه‌های پایانی و تعطیلات نوروز میزبان هموطنان از نقاط مختلف کشور است، به مکانی مفرح و مناسب برای پرکردن اوقات فراغت اهالی این شهرستان از جمله شناکردن در فصل تابستان تبدیل شده‌ است که سرازیرشدن لکه‌های نفتی به این نقطه خطرات زیادی برای مردم دربر خواهد داشت.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر با ۱۱۰ کیلومتر نوار ساحلی در کنار تاسیسات مهم نفتی و در مسیر خطوط اصلی لوله انتقال نفت به جزیره خارگ واقع است.

دیدگاه تان را بنویسید