حادثه برای تعدادی گردشگر در ارتفاعات گردنه بیژن سمیرم/ ۲ نفر جان باختند
کد خبر: 27795

حادثه برای تعدادی گردشگر در ارتفاعات گردنه بیژن سمیرم/ ۲ نفر جان باختند

مدیر روابط عمومی اورژانس کشور گفت: تعدادی گردشگر که در ارتفاعات گردنه بیژن سمیرم در حال تردد بودند، بر اثر ریزش برف و بهمن، دچار حادثه شده‌اند.

به گزارش خودکارنیوز، بابک یکتاپرست مدیر روابط عمومی اورژانس کشور گفت: گروهی از گردشگران در حال تردد در ارتفاعات سمیرم تنگه بیژن بین اصفهان و یاسوج بودند که در نقطه‌ای که برف بوده است، با ریزش برف و بهمن، دچار حادثه شده‌اند.

وی با بیان اینکه حدود 30 نفر دچار حادثه شده‌اند، گفت: 3 آمبولانس به سمت محل حادثه اعزام شده است.

یکتاپرست ادامه داد: محل وقوع حادثه، در نقطه‌ای قرار دارد که هیچ‌گونه آنتن‌دهی ندارد و اطلاعات کامل‌تری از وضعیت حادثه‌دیدگان و تعداد‌ دقیق آنها نداریم.

 

فرماندار شهرستان دنا: 2 نفر بر اثر ریزش بهمن جان باختند

 

این توضیحات روابط عمومی اورژانس کشور در حالی است که درخشان‌زاده فرماندار شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک خانواده سه نفره هنگام بازی در جاده سی‌سخت ـ پادنا حدفاصل "برف کرمو"، هنگام بازی گرفتار بهمن شده و زیر برف می‌مانند.‌

وی با بیان اینکه پس از اعلام حادثه، نیروهای امدادی در کم‌ترین زمان ممکن به محل حادثه رسیدند، افزود: امدادگران سریعاً توانستند کودک 12 ساله را نجات دهند، اما پدر و مادر این کودک جان خود را از دست می‌دهند‌.

فرماندار دنا با بیان اینکه این خانواده اصفهانی بوده‌اند، تصریح کرد: این حادثه در حوزه جغرافیایی استان اصفهان رخ می‌دهد اما با توجه به نزدیکی شهرستان دنا به محل این حادثه، نیروهای امدادی سریعا به محل اعز‌ام می‌‌شوند.

 

مدیریت بحران اصفهان: گرفتار شدن 30 نفر در این حادثه صحیح نیست

 

در حالی که برخی اخبار حاکی از این بود که دو حادثه متفاوت برای گردشگران رخ داده و آمار 30 نفر و 3 نفر اعلامی حادثه‌دیدگان به همین دلیل است، منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: آمار اعلامی مبنی بر گرفتار شدن 30 نفر زیر بهمن درست نیست بلکه فقط یک خانواده 3 نفره دچار حادثه شده‌ است. در مرز بین سمیرم و سی‌سخت منطقه‌ای به نام گردنه بیژن وجود دارد و در اطراف جاده غارهای یخی وجود دارد که به علت انباشت برف از سال‌های گذشته به وجود آمده‌اند.

وی افزود: خانواده‌ای اصفهانی بعد از ظهر روز چهارشنبه در یکی از این غارها حضور می‌یابند که ناگهان این غار ریزش می‌کند. متأسفانه پدر و مادر این خانواده که زیر برف گرفتار شدند فوت کردند و فرزند خانواده نیز مجروح شده که به بیمارستان اعزام شده است.

 

وی تصریح کرد: 12 اکیپ امداد و نجات از هلال احمر، فوریت‌های پزشکی، نیروی انتظامی و مدیریت بحران در محل حضور یافته و عملیات جستجو و نجات را انجام داده‌اند.

دیدگاه تان را بنویسید