عامل شهادت ۱۹ شهید فراجا در سیستان و بلوچستان را بیشتر بشناسید
کد خبر: 28079

عامل شهادت ۱۹ شهید فراجا در سیستان و بلوچستان را بیشتر بشناسید

شرور «صابهان شهنوازی» فرزند عزت معروف به «صاحب خان گمشادزهی» کسی که در شهادت ۱۹ مامور فراجا در جنوب شرق دست داشته در اقدام مرزبانی شهرستان سراوان به هلاکت رسید، این شرور در کارنامه خود سوابق قابل تأملی دارد.

به گزارش خودکارنیوز، پس از کسب اطلاع از قصد ورود یک محموله مواد مخدر از منطقه مرزی بن‌سر حوالی میل مرزی ۱۴۷ سراوان به کشور، در اقدام مرزبانی شهرستان سراوان و طی درگیری مسلحانه با سوداگران مرگ یکی از اشرار معروف به نام صابهان شهنوازی فرزند عزت به هلاکت رسید.

۶۲۵ کیلو و ۸۰۰ گرم مواد مخدر شامل (۵۹۹ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک و ۲۶کیلو و ۲۰۰ گرم حشیش)، یک دستگاه خودروی تویوتا هایلوکس، یک قبضه سلاح کلاشنیکف، هفت تیغه خشاب و ۱۶۲ فشنگ جنگی، یک قبضه مسلسل یوزی به همراه سه تیغه خشاب بزرگ و یک خشاب کوچک، تعداد ۶۹ فشنگ سلاح یوزی و یک دوربین دو چشمی از این شرور کشف و ضبط شده است.

شرور صابهان شهنوازی فرزند عزت معروف به صاحب خان گمشادزهی فرزند میردوست و در شهرستان سراوان بوده است.

نامبرده ساکن منطقه گنوک از توابع شهرستان سیب و سوران بوده که مبادرت به شرارت، سرقت و درگیری مسلحانه می کرد و از قاچاقچیان کلان مواد مخدر و از اشرار مطرح در منطقه بوده است.

شرور شهنوازی همچنین از چریک‌های اصلی شرور رشید گمشادزهی بوده که در اغلب اقدامات ضد امنیتی وی را همراهی مؤثر می‌کرده و نیز در سال‌های اخیر در به شهادت رساندن قریب به ۱۹ نفر از نیروهای نظامی و انتظامی مشارکت موثر داشته است.

رشید گمشادزهی (از اشرار متواری وصل به گروهک‌های تروریستی شرق کشور) پس از شهادت شهید علیرضا شهرکی (رئیس پلیس آگاهی سراوان) در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه امسال به پاکستان متواری شده که صابهان در سفرهای خود به پاکستان در منزل رشید گمشادزهی مخفی بوده است.

شرور کشته شده یکی از عوامل پشتیبانی کننده تیم ترور شهید قاضی کریمی در شهرستان سراوان در سال۸۷ بوده است.

وی به همراه برادرانش از جمله عوامل نا امنی و ایجاد رعب و وحشت مسلحانه در بین ساکنان منطقه سوران بوده (که در این راستا با هدف رعب عمومی تصاویری از خود با انواع سلاح‌ها منتشر کرده است) به همین دلیل هلاکت وی تاثیرات مثبتی را در احساس امنیت عمومی به دنبال خواهد داشت.

بزرگان و متنفذین منطقه از مرزبانی سیستان و بلوچستان قدردانی کرده و این اقدام بزرگ مرزبانان در هلاکت این شرور را عامل احساس امنیت در منطقه عنوان کردند.

دیدگاه تان را بنویسید