آب، برق و گاز مناطق سیل زده آستارا وصل شد/ آسیب دیدن ۴۰۰۰ خانه از ورود سیلاب
کد خبر: 28317

آب، برق و گاز مناطق سیل زده آستارا وصل شد/ آسیب دیدن ۴۰۰۰ خانه از ورود سیلاب

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با بیان اینکه در حال حاضر آب، برق و گاز همه مناطق متاثر از سیلاب در آستارا وصل شده است، گفت: پاکسازی خانه های آسیب دیده از ورود سیلاب در حال انجام است و امدادرسانی ها ادامه دارد.

به گزارش خودکارنیوز، امیر مرادی، با اشاره به بارش سنگین باران طی ۷۲ ساعت گذشته در استان گیلان و وقوع سیلاب در شهرستان آستارا، اظهار کرد: در حال حاضر آب، برق و گاز همه مناطق متاثر از سیلاب در آستارا وصل شده است.

وی با بیان اینکه تخریب پل سیبلی آستارا موجب ترکیدگی لوله آب شده است، افزود: با قول مساعد پیمانکار تا ساعاتی دیگر آب این منطقه نیز وصل می شود.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان از خسارت سیل به ۶ خیابان اصلی شهر آستارا شامل شالیزار، رستمیان، خلیل سرا، کشاورز، عباس آباد و حافظ خبر داد و اضافه کرد: نیروهای امدادی هفت ایستگاه آتش نشانی شهرستان های رشت و رضوانشهر و انزلی و پره سر و تالش در کنار نیروهای اداره کل بنادر و دریانوردی استان جهت رفع مشکل این ۶ خیابان در منطقه حضور دارند.

مرادی، با بیان اینکه نیروهای هلال احمر و ستاد اجرایی فرمان امام و گروه های جهادی در حال پاکسازی خانه های آسیب دیده از سیل هستند، خاطرنشان کرد: مقرر شده تا فردا همه خانه ها و لوازم خانگی آسیب دیده پاکسازی و شست و شو شود.

وی، بیش از ۴۰۰۰ خانه را تحت تاثیر ورود سیلاب، عنوان و اضافه کرد: ۱۳۰ خانوار را اسکان دادیم و هم روز گذشته و هم امروز ۲۰۰۰ پرس غذای گرم را بین آسیب دیدگان ناشی از سیل توزیع کردیم که با محوریت هلال احمر و ستاد اجرایی بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان از آغاز برآورد میزان خسارت سیل توسط ۱۶ تیم ارزیاب خبر داد و افزود: به زودی خسارت ها برآورد می شود و آماده جبران آنها هستیم.

وی با بیان اینکه با اطلاع رسانی های به موقع و هماهنگی های ایجاد شده خوشبختانه تلفات جانی نداشتیم، متذکر شد: مردم و مسافران هیچگونه اتراقی در حاشیه رودخانه نداشتند و همین مسئله به مدیریت بحران کمک شایانی کرد؛ با کمک وزارت کشور و ستاد مدیریت بحران، بخشی از خسارت های مالی و کشاورزی را پرداخت خواهیم کرد.

مرادی با اشاره به تداوم بارش های سنگین طی عصر روز گذشته، تاکید کرد: شهرستان های تالش و ماسال و فومن و شفت و رشت و آستانه اشرفیه و رودسر نیز دچار آبگرفتگی و رانش راه روستایی شدند؛ البته با حضور به موقع راهداران و نیروهای امدادرسان، در حال حاضر هیچگونه انسدادی نداریم و شرایط عادی است.

دیدگاه تان را بنویسید