دوباره ساحلِ گناوه نفتی شد/ شناکردن ممنوع است
کد خبر: 28515

دوباره ساحلِ گناوه نفتی شد/ شناکردن ممنوع است

شورای شهر، شهرداری و حفاظت محیط زیست گناوه با صدور اطلاعیه‌ای هشدار دهنده و نصب بنر، شنا کردن در ساحل بندر گناوه را به دلیل آلودگی نفتی ممنوع اعلام کردند.

به گزارش خودکارنیوز، به دنبال آلودگی نفتی که به گفته مسئولان ناشی از نشت نفت از لوله انتقال نفت به جزیره خارک رخ داده است، روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر گناوه و همچنین اداره حفاظت محیط زیست در اطلاعیه‌ای هشدار دهنده دادند که شنا کردن در ساحل گناوه تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع همشهریان می‌رساند به علت رسیدن آلودگی نفتی ناشی از نشت نفت از خط لوله انتقال نفت به ساحل، از شنا کردن در ساحل تا اطلاع ثانوی جدا خودداری شود.

این اطلاعیه به صورت بنر در سه نقطه از ساحل گناوه برای اطلاع عمومی نصب شده و از طریق فضای مجازی نیز اطلاع رسانی شده است.

ساحل گناوه از زیباترین سواحل کشور و محل تفریحگاه نه تنها مردم ساحل نشین بلکه تعداد زیادی از مسافران و گردشگران به خصوص در روزهای تعطیل است.

به دلیل عبور لوله‌های نفتی از این بندر، آلودگی‌های نفتی همواره یکی از مشکلاتی است که بارها در منطقه رخ داده است که آخرین مورد آن مربوط به حدود ۳۰ روز گذشته است.

این آلودگی به گفته مسئولان ناشی از نشت نفت از خط لوله انتقال نفت به جزیره خارک است که همچنان علیرغم همه تلاش‌های صورت گرفته در محل نشتی اگر چه کاهش یافته اما مهار نشده است.

IMG_20230927_120822

تداوم نشست نفت از لوله‌های انتقال نفت به خارک که در ۴ شهریور رخ داده همچنان آلودگی را دریا ایجاد می‌کند و این آلودگی‌های نفتی به ساحل هم رسیده و علیرغم تلاش‌های صورت گرفته برای پاکسازی اما به دلیل ادامه نشت نفت از محل نشتی پاکسازی کامل را با مشکل مواجه کرده و باز هم باعث باقی ماندن آلودگی‌های تخمیری در ساحل شده است

آلودگی نفتی که حدود ۳۰ روز از آن می‌گذرد باعث نگرانی‌هایی برای مردم و فعالان اقتصادی از جمله پرورش دهندگان آبزیان و صیادان شده شده است.

تسریع در مهار نشست نفت و هشدار نسبت به آلودگی ایجاد شده خواسته مردم و فعالان محیط زیست و فعالان اقتصادی در حوزه دریا است

دیدگاه تان را بنویسید