معاون اجرایی شورای نگهبان:تعدادی از قوانین انتخاباتی در آینده نزدیک تغییر می‌کند
کد خبر: 17957

معاون اجرایی شورای نگهبان:تعدادی از قوانین انتخاباتی در آینده نزدیک تغییر می‌کند

عضو حقوقدان و معاون اجرائی و امور انتخاباتِ شورای نگهبان، در اردبیل از تغییر تعدادی از قوانین انتخاباتی در آینده نزدیک خبر داد.

 

به گزارش خودکارنیوز، محمد حسن صادقی مقدم در حاشیه آئین معرفی رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان اردبیل،با بیان اینکه ۲۵۰ هزار نفر در کشور در مجموعه شورای نگهبان در برگزاری انتخابات همکاری می کنند، از تغییر تعدادی از قوانین انتخاباتی در آینده نزدیک خبر داد.

 

 معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان اظهار کرد: در بسیاری از موارد مختلف قانون انتخابات نیازمند اصلاح بود از جمله مواعد و وقت‌های رسیدگی، تبلیغات، هزینه‌های انتخاباتی ویژگی‌ها و شاخص‌های داوطلبان نمایندگی و قسمت‌های دیگری که این روزها به طور فشرده در کمیسیون مربطه در حال رسیدگی است.

 

 وی افزود: امیدواریم این قانون تا قبل از سال به تصویب نمایندگان محترم مجلس برسد و از تایید شورای نگهبان بگذرد و بتوانیم برای سال آینده که انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان را در پیش داریم این قانون را ملاک عمل قرار دهیم و انتخابات پرشوری داشته باشیم.

 

قدرت جمهوری اسلامی ایران مانع خیال‌پردازی دشمنان شده است

 

استاندار اردبیل در این مراسم با اشاره به قدرت جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف، گفت: با این قدرت، هیچ یک از دشمنان دیگر نمی‌توانند خیالات خام گذشته خود را درباره ایران تصور و بیان کنند.

 

سیدحامد عاملی افزود: جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف همچون نظامی و امنیتی به قدرتی دست یافته است که هیچ یک از دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای دیگر نمی‌توانند خیالات خام گذشته خود را تصور و بیان کنند.

 

وی با اشاره به جایگاه مهم شورای نگهبان افزود: در ایام نزدیک به انتخابات شاهد هجمه‌های سنگین خارجی و داخلی به شورای نگهبان می‌شویم که علت این هجمه‌ها، حفاظت و پاسداری شورای نگهبان از انقلاب اسلامی است.

 

استاندار اردبیل ادامه داد: شورای نگهبان باید همچون گذشته و بدون توجه به هجمه‌ها و فشارها، به وظیفه ذاتی خود را در حفاظت از انقلاب اسلامی عمل کند.

 

عاملی بیان کرد: بخش قابل توجهی از مشکلات موجود جامعه ریشه فرهنگی دارد و متأسفانه در سال‌های اخیر بخش‌های مختلف حوزه فرهنگ راکد بوده‌اند که طی یک سال اخیر اقداماتی برای احیای بخش‌های مذکور آغاز شده است.

 

 در این مراسم که معاون اجرایی شورای نگهبان نیز حضور داشت، با قدردانی از زحمات ۱۲ ساله داور نظرعلیان، سیدحمید عباداللهی به‌عنوان رئیس جدید دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان اردبیل معرفی شد.

دیدگاه تان را بنویسید