کنعانی: به اماکن دیپلماتیک ایران بیش از 50 بار تعرض شده/ با کمیته حقیقت یاب همکاری نمی کنیم+ فیلم
کد خبر: 18941

کنعانی: به اماکن دیپلماتیک ایران بیش از ۵۰ بار تعرض شده/ با کمیته حقیقت یاب همکاری نمی کنیم+ فیلم

کنعانی با انتقاد شدید از برگزاری نشست ویژه شورای حقوق بشر در مورد ایران گفت: چنین اقداماتی به ارتقای حقوق بشر کمک نمی‌کند و صرفا تقلیل دهنده جایگاه سازوکارهای حقوق بشری است .

به گزارش خودکارنیوز، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر حمله ایران به کشتی تاجر رژیم صهیونیستی را اتهام‌زنی عنوان کرد و گفت: جمهوری اسلامی این قدر شجاعت دارد که  در مورد موضوعاتی که می‌خواهد اقدام کند ، رأسا اقدام می‌کند و مسئولیت آن را بر عهده می‌گیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین گفت: نخست‌وزیر عراق فردا به دعوت سید ابراهیم رییسی، رییس‌جمهور ایران به تهران سفر می‌کند.

محورهای اظهارات وی عبارتند از: 

*{ با انتقاد شدید از برگزاری نشست ویژه  شورای حقوق بشر در مورد ایران}: چنین اقداماتی به ارتقای حقوق بشر کمک نمی‌کند و صرفا تقلیل دهنده جایگاه سازوکارهای حقوق بشری است .

*{با اشاره به تشکیل کمیته ملی در ارتباط با بررسی حوادث اخیر در کشور با دستور وزیر کشور}: ایران در این زمینه به وظیفه ملی با تشکیل این کمیته عمل می‌کند و در مورد نتایج  پیگیری‌ها  و بررسی‌ها از سوی این کمیته به صورت شفاف اطلاع‌رسانی می‌کند.

*{ در پاسخ به سوالی در  مورد همکاری ایران با همکاری کمیته حقیقت یاب که بر اساس نشست اخیر ویژه  شورای حقوق بشر  قرار است در مورد تحولات اخیر ایران تشکیل شود،}: ایران هیچ گونه همکاری با این کمیته سیاسی (کمیته حقیقت‌یاب) نخواهد داشت.

* در مدت اخیر بیش از  ۵۰ تعرض به اماکن دیپلماتیک ایران انجام شده است، دیپلمات‌های ایرانی تهدید شده‌اند و عده‌ای از اماکن دیپلماتیک ایران بالا رفته‌اند از جمله در کشور انگلیس؛ کشوری که در نقض مسئولیت‌های دیپلماتیک و عمل نکردن به آنها سابقه سیاهی دارد .

دیدگاه تان را بنویسید