«دهقانی فیروزآبادی» با حکم رئیس جمهور، رئیس بنیاد ملی نخبگان شد
کد خبر: 19367

«دهقانی فیروزآبادی» با حکم رئیس جمهور، رئیس بنیاد ملی نخبگان شد

رئیس‌جمهور در حکمی روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور را با حفظ سمت و برای مدت یکسال به عنوان رئیس بنیاد ملی نخبگان کشور نیز منصوب کرد.

به گزارش خودکارنیوز، ابراهیم رئیسی، طی حکمی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری را با حفظ سمت و به مدت یک سال، در جایگاه ریاست بنیاد ملی نخبگان منصوب کرده است.

در متن حکم رئیس‌جمهوری چنین آمده است:

« جناب آقای دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون محترم علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، به استناد ماده (۵) اصلاحی اساسنامه بنیاد ملی نخبگان کشور مصوب ۱۳۸۵/۰۸/۲۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی و نظر به سوابق ارزشمند علمی و اجرایی جناب عالی، به موجب این حکم با حفظ سمت برای مدت یک سال به عنوان رئیس بنیاد ملی نخبگان کشور منصوب می شوید.

امید است با اتکال به خداوند متعال و اهتمام به عدالت محوری، روحیه انقلابی، مردم داری، پاکدستی و فسادستیزی، قانون مداری و مفاد عهدنامه مدیران دولت مردمی، ضمن بهره گیری از کلیه ظرفیت‌های موجود با برنامه ریزی مناسب و نظارت دقیق بر حسن اجرای امور محوله در راهبری و پیشبرد اهداف عالیه آن بنیاد مجدانه کوشا باشید.

توفیقات روزافزون آن جناب را در انجام شایسته وظایف محوله، خدمت رسانی به مردم تحقق آرمانهای نظام اسلامی و به ویژه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از درگاه خداوند سبحان مسألت می نمایم»

دهقانی در شهریور ماه امسال نیز با حکم رئیس جمهور جایگزین «سورنا ستاری» در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شد.

او دانش آموخته دانشگاه شریف و در حال حاضر عضو هیات علمی این دانشگاه است. تحصیلات دوره کارشناسی (1382) ، کارشناسی ارشد (1384) و دکترا (1387) خود را در رشته مهندسی هوافضا را در دانشگاه صنعتی شریف به پایان رساند و درحال حاضر دانشیار دانشکده مهندسی هوافضا و عضو هیات علمی این دانشگاه است.

بر اساس کارنامه دهقانی فیروزآبادی او راهبری و توسعه بیش از ۳۰ شرکت دانش بنیان در حوزه های تخصصی و مدیریت و اجرای چند پروژه و طرح صنعتی ملی به چشم می‌خورد. او پس از آنکه ریاست جهاد دانشگاهی را بر عهده گرفت تاکید کرده بود که جهاد دانشکاهی زیست بوم نواوری نخبگان ایرانی خواهد شد. او عبارت «خارج نخبگان» را برای این دانشگاه به کار برده و تاکید دارد که جلوی مهاجرت نخبگان را خواهد گرفت. البته با توجه به موج مهاجرت اخیر همچنان برنامه او برای جلوگیری از مهاجرت همچنان روشن نیست.

دیدگاه تان را بنویسید