رئیسی: سوریه ۱۲ سال ایستادگی کرد و پیروز شد/ امروز رژیم صهیونیستی از هر زمانی شکست‌پذیرتر است
کد خبر: 23467

رئیسی: سوریه ۱۲ سال ایستادگی کرد و پیروز شد/ امروز رژیم صهیونیستی از هر زمانی شکست‌پذیرتر است

رئیس جمهور گفت: ۱۲ سال از جنایات هولناک آمریکایی‌ها، رژیم صهیونیستی و دست‌پرورده‌های آنان گروه‌های تکفیری و داعشی می‌گذرد اما امروز سوریه مقاوم و سرافراز ایستاده است. ننگ ابدی برای دشمنان اسلام و هم‌چنین عزت و افتخار برای مجاهدان راه خدا باقی ماند.

 به گزارش خودکارنیوز،آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور عصر دیروز در جریان سفر به سوریه بعد از دیدار با خانواده‌های شهیدان مدافع حرم طی سخنرانی در حرم حضرت زینب(س) ضمن درود بر امام حسین(ع) و شهدا اظهار داشت: سلام بر شهدای اسلام و شهدای سوریه، لبنان، ایران، عراق و کسانی که به‌نام ثارالله(ع) به شهادت رسیده و برای اعتلای کلمه حق و ابطال باطل، خون‌شان بر زمین ریخت؛ سلام بر همه ایثارگران و جانبازان که با همه وجود مقابل مستکبران ایستادند.

وی افزود: سلام بر مجاهدان راه خدا که با ایستادگی از عزت اسلامی دفاع کردند و با شعار «هیهات من‌ الذله» برای امت اسلامی عزت آفریدند. سلام بر مجاهدان راه خدا در حزب الله لبنان، حزب الله سوریه، حزب الله عراق و حزب الله یمن و همه کسانی که به‌نام حزب خدا مقابل ظلم و استکبار ایستادگی می‌کنند. بر تمام مادران و خانواده‌های شهدا درود می‌فرستادیم که همه سختی‌ها را به جان خریدند.

 

12 سال ظلم و فتنه کردند ولی امروز سوریه مقاوم ایستاده است

رئیس‌جمهور هم‌چنین عنوان کرد: 12 سال ظلم، توطئه و فتنه کردند و پول‌های حرام را به داعشی‌ها و گروه‌های تکفیری خوراندند و رسانه‌های امپراطوری رسانه‌ای در جهت جنگ روانی فعال بودند و کشتار کرده و جراحت وارد کردند و خانه‌ها را ویران و کودکان را کشته و زنان را بی‌خانمان کردند. 12 سال از جنایات هولناک آمریکایی‌ها، رژیم صهیونیستی و دست‌پرورده‌های آنان یعنی گروه‌های تکفیری و داعشی می‌گذرد اما امروز سوریه مقاوم و سرافراز ایستاده است. ننگ ابدی برای دشمنان اسلام و هم‌چنین عزت و افتخار برای مجاهدان راه خدا باقی ماند.

رئیسی تصریح کرد: اینجا حریم دفاع از حرم زینب کبری(س) و حضرت رقیه(س) و ایستادگی مقابل دشمنان خداست.

وی اظهار داشت: روزی که گروه‌های تکفیری آغاز شد، سوریه و عراق مورد حمله تکفیری‌ها قرار گرفت و برخی جریان را خوب نشناخت و موضع‌گیری درستی نداشتند اما مقتدای بصیرت‌آفرین ما امام خامنه‌ای شرایط را خوب شناخت و فرمود جنس این حرکت جنس آمریکایی و صهیونیستی است. ولو اینکه به‌ظاهر اسم خود را مسلمان بگذارند اما این‌همه جنایت هولناک به دست مسلمان امکان ندارد و معلوم است این جنایت صهیونیست‌ها و دشمنان خداست. این تحلیل درست بود و ایشان در جهان اسلام مقابل تکفیری‌ها انسجام ایجاد کرد.

رئیس‌جمهور گفت: بنده از طرف دولت و ملت ایران صمیمانه از دولت و ملت سوریه به‌خاطر ایستادگی، مقاومت و امتیاز بزرگ پیروزی در این عرصه قدردانی می‌کنم. حقیقتا آقای دکتر بشار اسد، دولت و ملت سوریه با بصیرت مقابل این فتنه ایستادگی کردند و باید این مقاومت 12 ساله مورد تقدیر و تحسین قرار گیرد.

 

امروز رژیم صهیونیستی از هر زمانی شکست‌پذیرتر است

رئیسی عنوان کرد: مقاومت مردم فلسطین مقابل رژیم صهیونیستی، مقاومت مردان و زنان خدایی در منطقه شرایط را به نفع جبهه مقاومت و علیه رژیم صهیونیستی رقم زده است. فلسطین مقاوم در انتفاضه‌ها و ایستادگی مقابل رژیم صهیونیستی آن‌چنان شرایط را تغییر داد و حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه، مقلومت 22 روزه‌ی غزه، مقاومت 8 روزه و 2 روزه کار را به‌جایی رساندند که امروز رژیم صهیونیستی از همه زمان‌ها شکست‌پذیرتر و آسیب‌پذیر است و حزب الله مجاهدان راه خدا از هر زمانی قوی‌تر حاضر شده‌اند.

وی اضافه کرد: امروز ابتکار عمل به‌دست مجاهدان راه خدا، میدان‌داران فلسطینی و کسانی که برای آزادی قدس تلاش می‌کنند است و امروز ابتکار عمل در دست شما مردم مقاوم است و رژیم صهیونیستی بسیار آسیب‌پذیرتر است.

رئیس‌جمهور بیان کرد: امیرالمومنین(ع) در وصیت‌نامه‌شان می‌فرمایند «دشمنِ ظالم باشید و به مظلوم کمک کنید»؛ سیاست جمهوری اسلامی ایران حمایت از مظلومان بوده و هست و خواهد بود. ما کنار مردم مظلوم فلسطین بوده و هستیم و کنار مقاومت در لبنان، سوریه و همه‌جای عالم خواهیم بود و بنای ما در جمهوری اسلامی ایران حمایت از مقاومت است و بر این سیاست تأکید داریم.

ارتباط ایران و سوریه گسستنی نیست

رئیسی تصریح کرد: سوریه 12 سال ایستادگی کرد و پیروز شد و ما امروز در کنار هم جشن پیروزی را در حرم حضرت زینب کبری(س) برگزار می‌کنیم و خداوند را بر این پیروزی شاکریم. سوریه به‌دست شما مردمان مقاوم آن ساخته خواهد شد و خرابی‌ها به بناهای ماندگار تبدیل می‌شود؛ همچنانی ایران در دوران سخت کنار شما بود، در دوران بازسازی نیز کنار شما خواهد بود.

وی افزود: ارتباط ایران و سوریه، یک ارتباطِ سیاسی و دیپلماسیِ معمولیِ بین دو کشور نیست بلکه ارتباط قلبی بین دو ملت، ارتباط راهبردی بین دو دولت و ارتباط عمیقی بین ماست و هرگز و این اخوت و برادری گسستنی نیست و نخواهد بود.

دیدگاه تان را بنویسید