رضا مرادصحرایی، سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش:خصوصی سازی مدارس خلاف قانون است
کد خبر: 23864

رضا مرادصحرایی، سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش:خصوصی سازی مدارس خلاف قانون است

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش گفت: خصوصی‌سازی در آموزش‌و‌پرورش خلاف نص صریح قانون است چون سرنوشت نسل آینده کشور در دستان این نهاد تاثیرگذار کشور است.

به گزارش خودکارنیوز، رضا مراد صحرایی، سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش گفت: برای آموزش و پرورش باید در چارچوب قانون و مقررات موجود تصمیم گیری شود.

 وی با تاکید بر اینکه برای برگزاری امتحانات نهایی آمادگی لازم داریم، افزود: با توجه به تاثیر ۴۰ درصدی امتحانات نهایی درکنکور سراسری، این امتحانات حساسیت بالایی برای دستگاه تعلیم و تربیت دارد. حوزه های امتحان نهایی زیادی در کشور داریم که اهمیت آنها کمتر از آزمون کنکور نیست.  

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهارکرد: برای حفظ امنیت سئوالات امتحانی، تدابیر مختلفی اندیشیده خواهد شد.

صحرایی با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور ابراز کرد: بر اساس این مصوبه فعالیت های آموزشی و پرورشی می‌تواند متناسب با آنچه در سند تحول بنیادین و برنامه درسی ملی آمده، ارائه کرد. معلم، مدرسه و کلاس جایگاه و شأن خود را بدست می آورند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: کنکور یک سد محکم در برابر توسعه و پیشرفت آموزش و پرورش بوده و یکی از موانع اجرای تحول در آموزش و پرورش است.

صحرایی اظهار کرد: باید از تجربیات دوران کرونا درس بگیریم و از آنها برای بهبود روند آموزش و پرورش استفاده کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ابراز کرد: اجرای آموزش ترکیبی نیازمند استلزاماتی است که همه آنها در دست آموزش و پرورش نیست باید همه دستگاه ها برای اجرای این امر مهم به کمک آموزش و پرورش بیایند.

وی تصریح کرد: خصوصی سازی در آموزش و پرورش خلاف نص صریح قانون است چون سرنوشت نسل آینده کشور در دستان این نهاد تاثیرگذار کشور است.

در ادامه این جلسه محمود امانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: نظام مالی و اقتصادی آموزش و پرورش و مناسبات آن با سایر دستگاه ها باید مورد باز بینی و بازنگری قرار گیرد.

وی افزود: دستگاه ها در نگاه به آموزش و پرورش باید منافع ملی را در نظر گرفته و کمک کنند تا مسائل و مشکلات آموزش و پرورش برطرف شود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تاکید کرد: همه باید نسبت به مسائل و مشکلات آموزش و پرورش احساس مسئولیت نموده و برای حل آنها به کمک نظام تعلیم و تربیت بیایند.

دیدگاه تان را بنویسید