شورای همکاری خلیج فارس: اعضای شورا تمایل به گفت‌وگوهای عمیق با ایران دارند
کد خبر: 26005

شورای همکاری خلیج فارس: اعضای شورا تمایل به گفت‌وگوهای عمیق با ایران دارند

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس با اشاره به اینکه این شورا در صدد انجام گفتگوی عمیق با ایران در چارچوب کنوانسیون‌های بین‌المللی است تاکید کرد که احیای مناسبات ریاض و تهران به ثبات منطقه کمک می‌کند.

به گزارش خودکارنیوز، «جاسم البدیوی» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس طی سخنانی اعلام کرد که ما می‌خواهیم با ایران در چارچوب کنوانسیون‌های بین‌المللی گفتگوی عمیقی داشته باشیم.

البدیوی در گفتگو با الجزیره اظهار داشت، پرونده اقتصادی خلیج فارس بزرگترین و مهمترین چالش ماست. ما درحال کار روی تکمیل برخی عناصر جهت رسیدن به تکامل و هماهنگی اقتصادی هستیم.

وی در ادامه به توافق ایران و عربستان سعودی برای احیای مناسبات اشاره و تاکید کرد که همه کشورهای حوزه خلیج فارس از روند عادی‌سازی روابط ریاض و تهران استقبال کردند. عادی‌سازی روابط میان ایران و عربستان نقش زیادی در ثبات منطقه دارد.

این مقام عربی در ادامه گفت که ما از برنامه اصلاحات در عراق حمایت می‌کنیم و درباره راه‌های حمایت از این برنامه با عراقی‌ها صحبت می‌کنیم.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس با اشاره به بحران سودان اظهار داشت که ما از تلاش‌ها برای آتش‌بس در سودان و در راس آن ابتکار سعودی-آمریکایی حمایت می‌کنیم و بر درخواست خود جهت ایجاد آرامش در سودان و اعطای اجازه برای رسیدن کمک‌ها به این کشور تاکید می‌نماییم.

جاسم البدیوی درباره پرونده یمن نیز اعلام کرد که اگر یمنی‌ها بخواهند ما آماده کمک به آنها هستیم.

وی تاکید کرد، کشورهای حوزه خلیج فارس مایلند روابط متوازن با همه شرکای خود برقرار کنند. ما همچنین بر لزوم جدا کردن پرونده مواد غذایی و غلات از پرونده جنگ‌ها و درگیری‌ها هستیم. ما به طور مفصل با طرف روسی درباره اهمیت تجدید توافق غلات صحبت کردیم.

دیدگاه تان را بنویسید