وزیر کشور:زمان یک هفته‌ای پیش‌ ثبت‌نام انتخابات قابل تمدید نیست/ همه داوطلبان اقدام کنند
کد خبر: 26626

وزیر کشور:زمان یک هفته‌ای پیش‌ ثبت‌نام انتخابات قابل تمدید نیست/ همه داوطلبان اقدام کنند

وزیر کشور به کسانی که متقاضی حضور در میدان رقابت های انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستند، توصیه کرد: مهلت قانونی برای پیش ثبت نام را از دست ندهند و تاکید کرد فرصت یک هفته‌ای تعیین شده قابل تمدید نیست.

به گزارش خودکارنیوز،احمد وحیدی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران درباره آغاز فرآیند پیش ثبت نام انتخابات مجلس از روز ۱۶ مرداد گفت: پیش ثبت نام از داوطلبان، طبق قانون انتخابات مجلس به مدت یک هفته انجام می شود و کسانی که تمایل به داوطلبی نمایندگی دارند باید از این فرصت استفاده کنند.

وی افزود: البته اگر فردی خواست، می تواند در این مرحله پیش ثبت نام انجام دهد اما در مرحله نهایی ثبت نام مشارکت نکند.

وزیر کشور تاکید کرد: این مهلت یک هفته‌ای قابل تجدیدنظر نیست و توصیه ما به همه کسانی که داوطلب هستند و یا تمایل دارند در این کار ملی حضور داشته باشند، ثبت نام کنند.

وحیدی همچنین درباره جزئیات دومین جلسه ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در سال جاری گفت: موضوع اول این جلسه، اصلاح دستورالعمل استان‌های معین برای شهر تهران بود که باید برای وقوع هر بحرانی آمادگی کمک به شهر تهران داشته باشند. این دستورالعمل قبلا وجود داشت اما استان‌های جدیدی جایگزین و اضافه شدند.

وحیدی ادامه داد: موضوع دوم این جلسه، بررسی لرزه‌نگارها و شتاب‌نگارها بود.در این زمینه درباره تجهیزاتی که در مرکز ژئوفیزیک و مرکز تحقیقات برای این منظور وجود دارد گزارش کار ارائه شد. تصمیم‌گیری‌های لازم انجام شد تا سامانه‌های مراکز با هم مرتبط شوند. همچنین کمبودها و ناپایداری ساختمان‌های ناایمن ارزیابی شد.

وی با اشاره به اینکه کار خوبی در سطح شهر تهران آغاز شده است، تصریح کرد: بر اساس قانون، رسیدگی به ساختمان‌های ناایمن کلان‌شهرها در اولویت قرار گرفت تا نسبت به ارزیابی این ساختمان‌ها هر چه سریع‌تر اقدام شود و نتیجه پیگیری به دستگاه‌ قضایی ارجاع شود.

 پیش ثبت نام از داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از روز ۱۶ مرداد آغاز می شود و تا پایان روز ۲۲ مرداد ادامه دارد؛ این انتخابات ۱۱ اسفندماه در سراسر کشور برگزار می شود.

دیدگاه تان را بنویسید