در عربستان زائر بازداشتی به‌خاطر مواد مخدر نداشتیم
کد خبر: 26985

در عربستان زائر بازداشتی به‌خاطر مواد مخدر نداشتیم

رییس پلیس فرودگاه‌های کشور در دیدار با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: با اقدامات مناسب پلیس، زائر بازداشتی در فرودگاه‌های عربستان به دلیل حمل مواد مخدر نداشتیم.

به گزارش خودکارنیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بعثه مقام معظم رهبری، در این دیدار که چند تن از مسؤولان پلیس فرودگاه‌های کشور نیز حضور داشتند سردارمحسن عقیلی ـ رییس پلیس فرودگاه‌های کشور ـ گزارش مشروحی از کشفیات مواد مخدر از زائران حج امسال و برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات پلیس فرودگاه‌ها ارائه کرد و افزود: این مأموریت با هماهنگی سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری انجام شد.

او با اشاره به اقدامات کنترلی پلیس در ایستگاه‌های پروازی به منظور صیانت از شأن زائران و تشکر از سعه صدر و شکیبایی افرادی که مورد بازرسی قرار گرفتند، اظهار کرد: آگاه‌سازی و توجیه گسترده با ارسال حدود ۵۰۰ هزار پیامک و برگزاری نشست‌های حضوری در جمع زائران کاروان‌ها و پیش از شروع سفر در فرودگاه، آثار مثبتی داشت و حفظ احترام و شأن زائران ایرانی در کشور میزبان ناشی از سخت‌گیری‌هایی است که در داخل کشور برای جلوگیری از حمل مواد مخدر صورت می‌گیرد.

رییس پلیس فرودگاه‌های کشور به میزان کشفیات مواد مخدر و مشتقات آن از جمله قرص‌های روان‌گردان و داروها و شربت‌های کدئین‌دار و دستگیری زائران در این ارتباط اشاره کرد و افزود: هرچند با این زائران برخورد قانونی صورت گرفت، ولی آن‌ها از حساسیت‌ها و نحوه برخورد با حاملان مواد مخدر درکشور میزبان آگاهی ندارند و خوشبختانه با اقداماتی که صورت گرفت از حمل مواد مخدر و دستگیری زائران کشورمان در عربستان جلوگیری شد.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ از تلاش نیروهای پلیس فرودگاه‌ها در حج ۱۴۰۲ قدردانی کرد، در عین حال که به گله‌ برخی از حجاج از بازرسی‌های انجام‌شده در ایستگاه‌های پروازی اشاره و در ادامه توصیه کرد: اگر در سفرهای زیارتی احیانا پلیس به زائری مظنون شد، اقدامات پلیسی همراه با رعایت حفظ شئون انجام و به گونه‌ای عمل شود که به آبروی افراد لطمه وارد نشود.

سردار عقیلی نیز با بیان این‌که "تکریم زائران بیت‌الله الحرام و حرم نبوی از افتخارات کارکنان پلیس است"، گفت: در موسم حج تلاش شد در کنار انجام وظایف و مسؤولیت‌های محوله شاهد رضایت زائران گرامی از عملکرد پلیس فرودگاه‌ها باشیم.

رییس پلیس فرودگاه‌های کشور با اشاره به انواع ترفندهایی که برای خارج کردن مواد مخدر از کشور صورت می‌گیرد، افزود: برای حفظ شأن و صیانت از نظام و حجاج عزیز کشورمان و جلوگیری از خروج مواد مخدر توسط تعداد معدودی از زائران، در بازرسی‌ها و اقدامات پلیسی، تدابیری صورت می‌گیرد که توهین و یا تحقیری متوجه زائران خانه خدا نشود و پلیس با زائرانی که به دلیل ظن مورد بازرسی قرار گرفتند، با احترام رفتار کند و تعامل مثبت داشته باشد.

سردار عقیلی همچنین به زائران حج سال آینده توصیه کرد: از هم‌اکنون کسانی که به نوعی به مواد مخدراعتیاد دارند نسبت به ترک آن اقدام کنند.

دیدگاه تان را بنویسید