سید اسماعیل خطیب:۴۰۰ بمب در مدت اخیر کشف و خنثی شد/ ۴۰ بمب برای انفجار در هیأت‌ها
کد خبر: 27954

سید اسماعیل خطیب:۴۰۰ بمب در مدت اخیر کشف و خنثی شد/ ۴۰ بمب برای انفجار در هیأت‌ها

وزیر اطلاعات از کشف و خنثی‌سازی ۴۰۰ بمب در مدت اخیر خبر داد و گفت که ۴۰ بمب برای انفجار در ایام محرم طراحی شده بود.

به گزارش خودکارنیوز، حجت الاسلام سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات با حضور در یک برنامه تلویزیونی با تشریح اقدامات اخیر دستگاه امنیتی کشورمان گفت: وزارت اطلاعات در سال ۶۳ بر اساس مصوبه مجلس و با ادغام واحدهای اطلاعاتی مختلف شکل گرفت و در آستانه چهلمین سالگرد تأسیس قرار دارد؛ این دستگاه اطلاعاتی تلاش می‌کند تا سرویس اطلاعاتی در تراز انقلاب اسلامی و نظام اسلامی و مجموعه‌ای باشد تا امنیت جامعه و کشور و نظام و ملت و مردم را برقرار کند.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: دستگاه امنیتی تلاش خود را برای مقابله با توطئه و آنچه آرامش را از جامعه سلب می‌کند به‌کار می‌گیرد تا شرایطی فراهم کند که آرامش در کشور برقرار شود و وظایفی پنج گانه برای خود در حوزه مبارزه با رژیم صهیونیستی و نظام سلطه و تروریسم و براندازی و جاسوسی و نفوذ و مفاسد اقتصادی و ناکارآمدی تعریف کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین خطیب تصریح کرد: وزارت اطلاعات وظیفه خود می‌داند با تقویت اشراف اطلاعاتی و صیانت از مردم و دارایی‌های کشور و هم‌افزایی با تشکیلات اطلاعاتی و تکیه بر اطلاعات مردم‌پایه و فعال‌شدن دیپلماسی پنهان و غیر رسمی در جهت ارتقای امنیت کشور و اقتدار کشور در سطح منطقه و دنیا عمل کند.

وزیر اطلاعات بیان کرد: نیروهایی که در وزارت اطلاعات هستند معمولاً از بین افراد انقلابی متعهد گزینش می‌شوند و افرادی با روحیه جهادی هستند که شبانه‌روز خود را در گرو امنیت کشور گذاشته‌اند.

حجت‌الاسلام خطیب با تأکید بر اینکه برآوردهای اطلاعاتی و امنیتی در دولت سیزدهم هر ساله تقدیم مسئولان عالی نظام می‌شود، عنوان کرد: این گزارش‌های اطلاعاتی و امنیتی معمولاً به تأیید جامعه اطلاعاتی کشور می‌رسد و صرفاً نگاه و دیدگاه وزارت اطلاعات نیست؛ در این برآوردها به نکاتی اشاره می‌شود که از جمله آن می‌توان به بیانیه تبیینی وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه اشاره داشت که در آن به بخش‌های قبل، بعد و حین آشوب پرداخته شد اما به‌طور طبیعی نکات و شرایطی وجود دارد که شگفت‌سازهایی باعث تقویت پیش‌بینی یک آشوب یا باعث عدم رخداد آن می‌شوند.

وی ادامه داد: در سال گذشته اتفاقی افتاد و پیش‌بینی کرده بودیم که سه ضلع سرویس‌های اطلاعاتی اندیشکده‌ها و تشکل‌های نیمه‌دولتی در خارج و بعضی تشکل‌هایی که معاندین مجموعه نظام محسوب می‌شوند، به‌دلیل تروریست بودن و تجزیه‌طلبی و وابستگی به رژیم سابق، تصمیماتی را در پایان سال ۱۴۰۰ طراحی می‌کنند که گزارشات و مستندات آن موجود است؛ امیدواریم بتوانیم آنها را به یک سریال و فیلم تبدیل کنیم تا در اختیار مردم قرار گیرد.

وزیر اطلاعات بیان کرد: بیش از ۵۰ سرویس اطلاعاتی جلسات و میزگردهای متعددی در کشورهای مختلف برگزار کردند و بیش از ۲۰۰ رسانه را برای این کار آموزش دادند و با کمک آن تشکل‌های شبه‌دولتی یک مجموعه‌هایی را برای آموزش و طراحی براندازانه خود پیش‌بینی کردند و با کمک گرفتن از ابزار فضای مجازی و رسانه، این فتنه و توطئه و آشوب در کشور برپا کردند.

حجت‌الاسلام خطیب این نکته را هم متذکر شد که در تاریخ استقلال کشور و مردم ایران، همواره کسانی که نمی‌توانستند و نخواسته‌اند پیشرفت، اقتدار، استقلال، عظمت و رشد ملت را ببینند، تلاش کرده‌اند با توطئه‌ها و فتنه‌های مختلف نسبت به براندازی این نظام عمل کنند.

وی، دشمن را موج سواری خوب توصیف کرد و گفت: مردم به لحاظ اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی انتظاراتی دارند که بخش عمده آن برآورده نشده است. به عنوان خدمتگزاران موظف هستیم تا مطالبات مردم را به نحوی پیگیری کنیم که انتظارات آنها محقق و برآورده شود.

وزیر اطلاعات بیان کرد: ضعف رسانه‌ای که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند درست است، رهبر انقلاب در دیدار اخیر به ضعف توان رسانه‌ای اشاره داشتند ولی در نظر داشته باشید بودجه صدا و سیما و نیروهای ارزشی و انقلابی از نظر ظاهری و کمی با بودجه ۲۰۰ رسانه متکی به سرمایه‌های بی حد و حساب کشورهای مختلف قابل مقایسه نیست.

حجت‌الاسلام خطیب افزود: بودجه ۵۰ سرویس اطلاعاتی از بودجه کل کشور بیشتر است و هدف آنها براندازی است. یکی از کشورهای همسایه در مرز ایران کارخانه اسلحه سازی ایجاد کرده بود که تمام تولیدات آن به داخل کشور قاچاق می‌شود.

دیدگاه تان را بنویسید