وزیر دفاع: جنگی در منطقه رخ نخواهد داد
کد خبر: 28049

وزیر دفاع: جنگی در منطقه رخ نخواهد داد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در واکنش به تنش بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت: جنگی در منطقه صورت نمی‌گیرد و موضع جمهوری اسلامی درباره ژئوپلیتیک منطقه مشخص و روشن است.

به گزارش خودکارنیوز، امیر سرتیپ «محمدرضا آشتیانی» در حاشیه جلسه روز چهارشنبه هیأت دولت به خبرنگاران گفت: بر اساس آخرین نشست‌ها و ملاقات‌هایی که در ستاد کل نیروهای مسلح در این رابطه برگزار شد، مواضع ما کاملاً مشخص است و به هیچ‌وجه هیچ تغییری را در ژئوپلیتیک منطقه نمی‌پذیریم و این برای همه روشن است.

وی با اشاره به رصد تحولات منطقه قفقاز، تصریح کرد: روندی که اکنون بررسی می‌کنیم نشان‌ می‌دهد اتفاق خاصی نخواهد افتاد.

وزیر دفاع درباره اهمیت برگزاری کمیسیون مشترک نظامی ایران و جمهوری آذربایجان، تاکید کرد: در این کمیسیون مباحث مربوط به همکاری‌های متقابل و مواردی که می‌تواند محل مذاکره باشد و تعاملاتی که می‌توانیم با یکدیگر داشته باشیم، مطرح می‌شود.با هر دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان ارتباط نزدیکی داریم.

امیر آشتیانی درخصوص تمرکز نیروهای مسلح ایران در مرزهای شمال‌غرب کشور، اظهار کرد: در مناطق مرزی حتما رزمایش‌هایی در طول سال برگزار می‌کنیم. رزمایش‌ها براساس برنامه‌ریزی‌ها انجام می‌شود و در همه مناطق مرزی صورت می‌گیرد.

وی درباره احتمال رونمایی از جنگنده‌های سوخو در رژه ۳۱ شهریور، با بیان اینکه دستاوردهای متعددی را در رژه ارائه می‌دهیم، خاطر نشان کرد: تجهیزاتی که بروزشده یا نو هستند. روند تقویت بنیه دفاعی را در وزارت دفاع دنبال می‌کنیم و محصولات جدیدی را در حوزه پدافند هوایی و بخش‌های دیگر ارائه خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید