کنعانی هتک حرمت قرآن کریم در هلند را به شدت محکوم کرد
کد خبر: 28554

کنعانی هتک حرمت قرآن کریم در هلند را به شدت محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در هلند را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خودکارنیوز، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شب چهارشنبه پنجم مهر ماه اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در هلند را به شدت محکوم کرد.

در ادامه هتک حرمت قرآن کریم در تعدادی از کشورهای اروپایی از جمله سوئد و دانمارک، روز شنبه «ادوین واگنسفلد» رئیس یک حزب افراطی نیز نسخه‌ای از قرآن کریم را مقابل سفارتخانه‌های چند کشور در لاهه پاره کرد. 

در همین خصوص سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در واکنش به این اقدام هتاکانه گفت: از دولت هلند انتظار می‌رود با درک مسؤولیت‌های خود نسبت به ممانعت از اهانت به ارزش‌ها و مقدسات دینی بیش از دو میلیارد جمعیت مسلمان جهان، از تکرار چنین اقدامات نفرت انگیزی که به نام آزادی بیان انجام می‌شود، جلوگیری کند.

«ادوین واگنسفلد» رهبر گروه افراطی اسلام‌ستیز «پگیدا» پیش از این و در  بهمن ۱۴۰۱ یک نسخه از قرآن کریم را پس از پاره کردن و هتک حرمت آن، سوزاند.

دولت اردن نیز پیش از این به این اقدام هتاکانه در هلند واکنش نشان داده بود. وزارت خارجه این کشور در بیانیه‌ای هتک حرمت قرآن کریم در شهر لاهه هلند را اقدامی غیرمسئولانه خواند که به تشدید خشونت منجر می‌شود و تهدیدی برای همزیستی مسالمت آمیز است. دیگر کشورهای مسلمان نیز به این اقدام هتاکانه واکنش نشان دادند.

پیش از این نیز چنین اقدام هتاکانه‌ای در سوئد و دانمارک صورت گرفته بود که واکنش جمهوری اسلامی ایران و کشورهای مسلمان را به همراه داشت. اوایل شهریور ماه سالجاری جمعی از مسلمانان هلند با برگزاری تظاهرات اعتراضی در مقابل سفارتخانه‌های دانمارک و سوئد در لاهه هتک حرمت قرآن کریم در این دو کشور که به کرات صورت گرفته بود را قویا محکوم کرده و خواستار توقف اهانت به مقدسات مسلمانان شدند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه اخیرا و در نیویورک در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در دیدار با وزیر خارجه واتیکان عنوان کرد: اقدام برخی دولت‌ها در صدور مجوز اهانت به مقدسات دینی و کتب آسمانی با توسل به شعار آزادی بیان به‌هیچ وجه قابل دفاع نیست.

دیدگاه تان را بنویسید