مسئولیت حمله در دمشق متوجه حامیان خارجی تروریست‌ها است
کد خبر: 28677

مسئولیت حمله در دمشق متوجه حامیان خارجی تروریست‌ها است

رئیس جمهور مسئولیت حمله تروریستی در سوریه را متوجه حامیان خارجی تروریست‌ها از جمله اشغالگران سرزمین‌های این کشور خواند و گفت: کمک به ایجاد فضای تنفس برای بقای داعش، مکمل تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه حاکمیت ملی سوریه است.

به گزارش خودکارنیوز ، در متن پیام تسلیت سید ابراهیم رئیسی خطاب به بشار اسد رئیس جمهور سوریه آمده است:‌ وقوع حمله ناگوار تروریستی اخیر در حمص که منجر به شهادت و مصدومیت تعداد زیادی از افسران جوان این کشور شد موجب تاسف و تالم اینجانب، دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران گردید.

وی افزود: ادامه حملات و اقدامات تروریستی در سوریه طی ماه‌های اخیر، ناشی از تداوم حمایت اطلاعاتی، امنیتی و لجستیکی از تروریست‌ها با هدف ممانعت از شکل‌گیری ثبات، استقرار و امنیت کامل در این کشور است.

 رئیسی بیان کرد: کمک به ایجاد فضای تنفسی برای تداوم بقا و عملیات تروریست‌های داعشی و تکفیری در سوریه، اقدامی همسو و مکمل تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه حاکمیت ملی سوریه است.

رئیس جمهور عنوان کرد: بی‌تردید مسئولیت این رخداد غم‌انگیز متوجه حامیان خارجی گروه‌های تروریستی از جمله اشغالگران سرزمین‌های سوریه است که از اعمال حاکمیت ملی بر تمامیت ارضی سوریه و مبارزه موثر با تروریسم ممانعت می‌کنند. از نهادهای مسئول بین‌المللی به‌ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد انتظار می‌رود که به مسئولیت خود در این زمینه عمل کنند.

رئیسی خاطرنشان کرد: این اقدام مجرمانه نشان داد که مخالفان امنیت، ثبات و توسعه در منطقه، همچنان به رویکرد تروریستی و وحشیانه خود ادامه می‌دهند که ملت مظلوم سوریه در طول سالیان گذشته از آن رنج برده است.

وی افزود: در پایان این حادثه را به جنابعالی، دولت، ارتش و ملت کشور دوست و برادر جمهوری عربی سوریه و تمامی بازماندگان شهدا تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای مجروحان شفای عاجل خواهانم.

دیدگاه تان را بنویسید