وزیر کشور: دیپلماسی فعال اقتصادی در استان‌ها جریان دارد
کد خبر: 28861

وزیر کشور: دیپلماسی فعال اقتصادی در استان‌ها جریان دارد

وزیر کشور توجه به توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی در استان‌ها را ضروری دانست و گفت: در حال حاضر یک دیپلماسی اقتصادی فعال در همه استان‌های سراسر کشور در راستای افزایش صادرات غیر نفتی شکل گرفته است.

به گزارش  خودکارنیوز ،  احمد وحیدی در سومین نشست " شورای ملی توسعه زنجیره های ارزش راهبردی استان ها" افزود: شورای ملی طرح توسعه زنجیرهای ارزش راهبردی در صدد است تا یک همگرایی بین مجموعه فعالیت های مختلف اقتصادی در کشور را در قالب زنجیره ارزش های راهبردی تعریف کند.

وی با اشاره به اینکه این رویکرد در وزارت کشور پیگیری و دنبال می شود، گفت : دستگاه های مختلف تولیدی، وزارتخانه های صمت، جهاد کشاورزی و همه دستگاه هایی که در این کار دخیل هستند، در تلاشند یک رابطه مناسب بین نهادهای ملی و استانی و حوزه های مختلف اقتصادی ایجاد کنند.

وزیر کشور، طرح توسعه زنجیره های ارزش راهبردی را یک دستاورد بسیار مهم خواند و اظهار کرد: طرح توسعه زنجیره های ارزش راهبردی با نگاه اقتصادی، مسیر رشد و توسعه را با توجه به مزیت های هر استان مشخص می کند و نقش محوری استاندارها در این عرصه نیز تقویت می شود. این در حالیست که براساس این طرح، ثروت افزایی در مسیر مجموعه کارهای تولیدی نیز مشخص و آینده هر رشته کاری تبیین و روشن می شود .

وحیدی با تاکید براینکه باید به ظرفیت های مردمی و نقش مردم در رشد اقتصادی نگاه راهبردی داشته باشیم، گفت : طرح توسعه زنجیره ارزش های راهبردی مزایای فراوانی دارد که با هماهنگی همه دستگاه های مرتبط از جمله در استان ها ریشه گرفته و دنبال می شود.

وزیر کشور با اشاره به گزارش هایی که نمایندگان استانداری ها در سومین جلسه شورای ملی طرح توسعه نجیره ارزش های راهبردی ارائه کردند، گفت : در حال حاضر حداقل در هر استان ۲ زنجیره ارزش های راهبردی تعریف شده که این مهم توسعه پیدا خواهد کرد و همه ضرورت های لازم برای توسعه زنجیره های ارزش راهبردی باید تعیین و از طرف دستگاه ها به ویژه شرکت های دانش بنیان و بانک ها حمایت شود .

وحیدی تاکید کرد : در واقع یک روابط هماهنگ باید در مسیر رشد و توسعه در هر استان براساس زنجیره های ارزش راهبردی تعریف شود و کارها براساس آن به جلو برود .

وی در مورد ظرفیت های صادراتی در استان ها نیز گفت: موضوع صادرات در هر استان مساله مهمی است که باید براساس ظرفیت های استانی فعال شود. همه استان ها به خصوص استان های مرزی در زمینه دیپلماسی اقتصادی فعال شده اند و در زمان حاضر یک دیپلماسی اقتصادی فعال را در سطح کشور به خصوص استان های مرزی شاهد هستیم .

وزیر کشور تاکید کرد : براساس دیپلماسی اقتصادی، ظرفیت های صادراتی هر استان به خصوص استان های مرزی با کشورهای همسایه و همسو توسعه یافته و شاهد افزایش صادرات غیر نفتی بوده ایم .

وحیدی افزود : بنیان خوبی در این عرصه گذاشته شده و استانداران می توانند با کمک ظرفیت های استانی و ملی در راستای صادرات فعال باشند و بخش خصوصی نیز باید در این زمینه حمایت شود .

دیدگاه تان را بنویسید