واکنش سخنگوی وزارت خارجه به بیانیه‌خوانی ضدایرانی سه کشور اروپایی و آمریکا:
کد خبر: 29269

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به بیانیه‌خوانی ضدایرانی سه کشور اروپایی و آمریکا:

سخنگوی وزارت خارجه گفت: غنی سازی در سطح ۶۰درصد در مراکز غنی سازی ایران، همواره متناسب با نیازهای صلح آمیز کشور و به طور کامل زیر نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی بوده و ادامه خواهد داشت.

 به گزارش خودکارنیوز ، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه مشترک آمریکا و سه کشور اروپایی در مورد برنامه هسته ای کشورمان اظهار داشت: همانطور که بارها تاکید شده است، برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران همواره صلح آمیز بوده و خواهد بود. ‌

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: بسیار مضحک است کشورهایی که خود مسئول شرایط فعلی در مورد برنامه هسته ای ایران هستند، با قلب واقعیت به دنبال تغییر مقصر و قربانی هستند.

 

کنعانی افزود: این کشورها بهتر است به جای فرافکنی و موضع گیری‌های سیاسی، بر عملکرد خود در قبال مذاکرات رفع تحریم ها در ۲ سال گذشته مروری داشته باشند و نتیجه سیاست های غیرسازنده خود را مشاهده کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: غنی سازی در سطح ۶۰درصد در مراکز غنی سازی ایران، همواره متناسب با نیازهای صلح آمیز کشور و به طور کامل زیر نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی بوده و ادامه خواهد داشت.

کنعانی در ادامه اظهار داشت: ایران به همه حقوق و تعهدات بین المللی خود واقف است و در همین چارچوب، به همکاری های خود با آژانس ادامه خواهد داد. ‌

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشور افزود: کناره گرفتن از مذاکرات و طرح موضوعات بی ارتباط که نتیجه آن، وضعیت فعلی مذاکرات است، آمریکا و سه کشور اروپایی را در جایگاهی قرار نمی‌دهند که ادعایی در خصوص برنامه هسته ای ایران داشته باشند.

کنعانی در ادامه افزود: تجربه نشان داده طرح مطالبات و خواسته ها به صورت یکجانبه و عدم اراده برای اصلاح گام های اشتباه کشورهای غربی، نمی تواند کمک کننده باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران، همانند گذشته مذاکره و دیپلماسی را بهترین شیوه برای رفع نگرانی های ساختگی در مورد برنامه صلح آمیز هسته ای خود می داند.هم اکنون توپ در زمین آمریکا و سه کشور اروپایی است. آنها باید با کنار گذاشتن سیاست بیانیه نویسی وفشارهای بی نتیجه، تصمیات سیاسی لازم را اتخاذ کنند.

دیدگاه تان را بنویسید