منشأ ۹۵ درصد گرد و خاک های ایران خارج از کشور است
کد خبر: 20794

منشأ ۹۵ درصد گرد و خاک های ایران خارج از کشور است

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: بیش از ۹۵ درصد منشأ وقوع پدیده گرد و غبار در خوزستان و کشور مربوط به خارج از ایران است.

به گزارش خودکارنیوز، علی سلاجقه روز پنجشنبه در همایش روز جهانی تالاب‌ها در اهواز بیان کرد: نشست جهانی گرد و غبار نیز سال دیگر به میزبانی ایران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه محیط زیست کشور با یک‌تلنگر فرو می‌ریزد، افزود: بیش از ۹۵ درصد منشأ وقوع پدیده گرد و غبار در خوزستان و کشور مربوط به خارج از ایران است.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: به همان اندازه که به محیط زیست خسارت می زنیم باید جبران خسارت نیز انجام شود، امروز دنیایی متمدن است که باید محیط زیست سالم داشته باشد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: وزارت نفت مکلف است در خوزستان فلرهای نفتی را جمع‌آوری کند و ما اجازه نخواهیم داد که تعداد فلزها بیشتر از این شود.

وی گفت: صنعت را لازم داریم و برای فعالیت پاک صنایع باید از پژوهشگران دانش‌بنیان در راستای جلوگیری از صدمه زدن صنعت به طبیعت استفاده کرد.

سلاجقه با اشاره به اینکه محیط زیست دیگر تحمل هیچ گونه سختی را دارند، افزود: تعطیلی‌های ناشی از آلودگی به آموزش کشور لطمه زده به همین دلیل باید با حفظ محیط زیست جلوی آلودگی هوا گرفته شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه آمایش سرزمین کشور در دولت سیزدهم تأمین اعتبار شده است، گفت: اگر نقشه‌های مصوب این آمایش مبنای کار قرار گیرد جلوی بسیاری از مشکلات زیست محیطی قبل و بعد از اجرای پروژه‌های مختلفی صنعتی و عمرانی گرفته خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید