برگزاری کنکور کارآگاهی/مرکز پایش و کنترل مجرمان راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 23334

برگزاری کنکور کارآگاهی/مرکز پایش و کنترل مجرمان راه‌اندازی می‌شود

رئیس پلیس آگاهی فراجا از برگزاری کنکور کارآگاهی در سال آینده خبر داد و گفت: به احتمال زیاد این آزمون در آبان و به طور مستقیم از سوی فراجا برگزار خواهد شد و از این پس دریافت درجات کارآگاهی منوط به قبولی در این کنکور است.

 به گزارش خودکارنیوز، سردار محمد قنبری روز یکشنبه در نشست خبری با تسلیت شهادت سرهنگ علیرضا شهرکی فرمانده انتظامی سراوان، افزود: امیدواریم به سرعت عاملان ترور و شهادت این شهید بزرگوار دستگیر و به سزای اعمال خود برسند.

وی افزود: پلیس آن زمان که لباس خدمت به تن می‌کند، آماده فداکردن آرامش و جان خود برای امنیت مردم است و این شهادت‌ها برای رضای مردم و خدا ادامه دارد و برای مجرمان واهمه ایجاد خواهد کرد.

مرکز پایش و کنترل مجرمان راه‌اندازی می‌شود

رییس پلیس آگاهی فراجا ادامه داد: راهبرد امسال پلیس آگاهی فراجا در حوزه جرم این است که از طریق مجرم به صحنه جرم برسیم و در پیشگیری جرم ثابت قدم باشیم همچنین راه اندازی مرکز پایش مجرمان در اولویت قرار دارد؛ این برنامه و مرکز کمک شایانی در زمینه شناسایی و پیشگیری از سرقت خواهد داشت و می‌تواند پلیس را در مرحله‌ای تازه و دست بالاتر قرار دهد.

سردار قنبری گفت: در سال ۱۴۰۱، ۱۸۶ باند سارق مسلح را منهدم کردیم و ۴۰۲ پرونده سرقت را با دستگیری ۱۵۹۶ نفر به سرانجام رساندیم که گامی بزرگ در مقابله با سرقت است. از موفقیت‌های دیگر این است که در سال گذشته بیش از ۴۱ درصد پرونده‌های جنایی کمتر از ۴۸ ساعت رسیدگی شد و به سرانجام رسید و مجرمان آن دستگیر و باند آنها متلاشی شد و ۹۴ درصد پرونده‌های جنایی نیز بررسی شده است.

رئیس پلیس آگاهی فراجا ادامه داد: از ٢٥ اسفند تا امروز دهم اردیبهشت؛ در طرح پیشگیری از سرقت بیش از ٨٦ درصد خودروهای سرقتی کشف شد همچنین بیش از ٩٠ هزار سرقت کشف و اموال مسروقه به مالباختگان مسترد شد. بیش از ٤٥ هزار سارق نیز دستگیر شدند و تقریبا ٤٥ درصد سرقت در سطح خرد بوده است و بیشترین تعداد این سرقت‌ها مربوط به معتادان متجاهر و بی احتیاطی مالکان به خصوص صاحبان خودرو است.

ایجاد اداره رسیدگی به پرونده‌های راکد

وی به پرونده‌های راکد که چندین سال در آگاهی باقی مانده است، اشاره کرد و گفت: این پرونده‌ها از رسیدگی پلیس خارج نشده است و پلیس قصد دارد با ایجاد اداره پرونده‌های راکد و با استفاده از کارآگاهان وابسته یا بازنشسته این پرونده‌ها را مورد پیگرد قرار دهد.

سردار قنبری از برگزاری کنکور کارآگاهی برای ارتقای سطح کارآگاهان خبر داد و گفت: بیش از سه هزار نفر برای حضور در این کنکور اعلام آمادگی کردند.

وی افزود: این کنکور سال آینده در سه رشته مبارزه با سرقت، مبارزه با جرایم جناحی و رشته مبارزه با جعل ‌و کلاهبرداری برگزار می‌شود و برای نتیجه قبولی حد نصاب در نظر گرفته شده است و حداقل ۷۰ درصد نمره باید کسب شود.

رئیس پلیس آگاهی فراجا گفت: به احتمال زیاد این آزمون در آبان و به طور مستقیم از سوی فراجا برگزار خواهد شد و از این پس دریافت درجات کارآگاهی منوط به شرکت و قبولی در این کنکور است؛ این آزمون بر اساس الگوهای بین‌المللی برنامه ریزی شده و در سطح بین المللی قابل پذیرش و در همه کشورها مورد قبول خواهد بود.

دیدگاه تان را بنویسید