حذف هزار و یکصد کد رشته محل در کنکور کارشناسی ارشد
کد خبر: 24908

حذف هزار و یکصد کد رشته محل در کنکور کارشناسی ارشد

هزار و یکصد کد رشته محل بدلیل نبود آینده شغلی از دفترچه کنکور مقطع کارشناسی ارشد حذف شدند.

به گزارش خودکارنیوز، عمو عابدینی معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری در جلسه شواری آموزشی دانشگاه مازندران در بابلسر، گفت: هزار و یکصد کد رشته محل که هیچ شغلی برای آن وجود نداشت از دفترچه کنکور مقطع کارشناسی ارشد حذف شدند.

او افزود: اگر برخی از دانشگاه‌ها همچنان اصرار بر برقراری این کد رشته محل‌ها داشته باشند در دفترچه جلوی این رشته‌ها با علامت قرمز مشخص می‌کنیم که برای این رشته، شغلی وجود ندارد.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه ریل گذاری رشته‌ها بر اساس نیاز جامعه و اشتغال خواهد بود، ادامه داد: برای رشته‌هایی که صنعت اعلام نیاز کند و شغل برای آن‌ها وجود داشته باشد ظرف مدت سه ماه برای دانشگاه‌ها مجوز صادر می‌شود

عمو عابدینی گفت: به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست که جوانان در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل کنند، اما شغلی نداشته باشد.

معاون وزیر علوم افزود: رتبه‌های زیر ۲۰۰ علوم پایه امسال اگر در رشته‌های ریاضی، فیزیک، شیمی و زیست شناسی پذیرفته شوند تا مقطع دکتری تحصیل خواهند کرد و عضو هیات علمی خواهند شد.

دکتر علی نژاد رئیس دانشگاه مازندران نیز گفت: مجوز جذب ۶۱ عضو هیأت علمی جدید در این دانشگاه گرفته شده و فرآیند جذب این افراد آغاز شده است.

او افزود: بیش از ۵۰ درصد اعضای هیات علمی دانشگاه مازندران جوان هستند و زیر ۱۰ سال سابقه دارند

دیدگاه تان را بنویسید