شورای امنیت سازمان ملل امروز برای نخستین‌بار درباره خطرات هوش مصنوعی تشکیل جلسه می‌دهد
کد خبر: 25955

شورای امنیت سازمان ملل امروز برای نخستین‌بار درباره خطرات هوش مصنوعی تشکیل جلسه می‌دهد

شورای امنیت سازمان ملل، امروز سه شنبه برای اولین بار در مورد خطرات هوش مصنوعی گفت‌وگو می‌کند.

به گزارش خودکارنیوز به نقل از رویترز، شورای امنیت سازمان ملل متحد اولین گفت وگوی رسمی خود را در مورد هوش مصنوعی را این هفته در نیویورک برگزار می کند.

دولت‌های سراسر جهان در حال بررسی چگونگی کاهش خطرات فناوری هوش مصنوعی در حال ظهور هستند که می‌تواند اقتصاد جهانی و چشم‌انداز امنیت بین‌المللی را تغییر دهد.

بریتانیا در این ماه ریاست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل را بر عهده دارد و به دنبال نقش رهبری جهانی در مقررات هوش مصنوعی است.

جیمز کلورلی، وزیر خارجه بریتانیا، ریاست این بحث را روز سه شنبه بر عهده خواهد داشت.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در ماه ژوئن (خرداد-تیر)، از پیشنهاد برخی از مدیران هوش مصنوعی برای ایجاد یک نهاد بین المللی دیده بان هوش مصنوعی مانند آژانس بین المللی انرژی اتمی حمایت کرد.

از زمان راه‌اندازی ربات گفت و گوی چت‌جی‌پی‌تی تقاضاها در چند ماه گذشته برای وضع مقررات در مورد هوش مصنوعی افزایش یافته است و این نگرانی را در میان برخی از دولت‌ها تقویت کرده است که هوش مصنوعی مولد منجر به موجی از مشکلات جدید در مورد حریم خصوصی خواهد شد.

قانونگذاران اروپایی و سازمانی تحت حمایت ایلان ماسک که در تهیه پیش نویس قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا مشارکت دارند، از جمله سازمان هایی هستند که از رهبران جهان خواسته اند تا برای یافتن راه هایی جهت جلوگیری از ایجاد اختلال در هوش مصنوعی پیشرفته همکاری کنند.

دیدگاه تان را بنویسید