نتایج اولیه نوبت دوم آزمون سراسری تا پایان هفته جاری اعلام می‌شود
کد خبر: 26637

نتایج اولیه نوبت دوم آزمون سراسری تا پایان هفته جاری اعلام می‌شود

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج اولیه نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ تا پایان هفته جاری اعلام می‌شود.

به گزارش خودکارنیوز،  عبدالرسول پورعباس روز یکشنبه در نشست شورای سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه اعمال سوابق تحصیلی به صورت ۴۰ درصد تأثیر قطعی در نمره آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ برای اولین بار اعمال می‌شود، افزود: سازمان سنجش آموزش کشور در تعامل با وزارت آموزش و پرورش در حال نهایی کردن داده‌های مربوط سوابق تحصیلی داوطلبان است.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به برخی خبرها در رسانه‌ها درباره میزان ظرفیت رشته‌های پزشکی اشاره کرد و اظهار داشت: دفترچه انتخاب رشته نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲ هنوز نهایی نشده است و اطلاعات مربوط به ظرفیت دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه‌های علوم پزشکی به‌تدریج در حال تکمیل است، بنابراین آمار اعلام شده درباره کاهش ظرفیت رشته‌های پزشکی صحت ندارد.

 نوبت دوم پنجاه و سومین آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۱۴ و ۱۵ تیرماه) با شرکت یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۴۳۶ نفر داوطلب شامل ۶۸۷ هزار و ۴۲۰ نفر زن و ۴۳۲ هزار و ۱۶ نفر مرد در ۴۱۷ شهرستان، ۶۶۲ حوزه اصلی امتحانی دانشگاهی و موسسات آموزش عالی و ۱۹۵۵ حوزه فرعی برگزار شد.

بر اساس آمار سازمان سنجش آموزش کشور، تعداد ثبت نام کنندگان برای شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری در خارج از کشور ۲۴۰ نفر بود که در ۱۳ کشور کنکور برای آنها برگزار شد.

با اعلام نتایج علمی اولیه این نوبت از آزمون سراسری ۱۴۰۲ داوطلبان می‌توانند انتخاب رشته کنند، نیمه دوم شهریور ماه نیز زمان اعلام نتیجه نهایی است تا دانشجویان جدید از اول مهر ۱۴۰۳ سر کلاس‌ها حاضر شوند.

دیدگاه تان را بنویسید