تاثیر قطعی معدل در کنکور حذف شد/کنکور سراسری تا سه دوره آینده به روال گذشته برگزار می‌شود
کد خبر: 28266

تاثیر قطعی معدل در کنکور حذف شد/کنکور سراسری تا سه دوره آینده به روال گذشته برگزار می‌شود

نمایندگان در جلسه علنی روز سه شنبه با اکثریت آرا با ادامه روال برگزاری کنکور تا ۳ دوره آینده به شیوه قبل موافقت و وزارت آموزش و پرورش را به ایجاد زیرساخت های لازم جهت اعمال تاثیر قطعی معدل در کنکور ۱۴۰۶ مکلف کردند.

به گزارش خودکارنیوز، رسیدگی به گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری درخصوص طرح یک فوریتی الحاق یک ماده به قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار داشت.

نمایندگان پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان، با رفع ابهام ماده 2 این طرح با 119 رأی موافق، 63 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 214 نماینده حاضر در صحن که از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری مطرح شده بود، موافقت کردند.

براساس رفع ابهام صورت گرفته در ماده 2 این طرح؛ تبصره 5 قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور بدین شرح اصلاح شد:

وزارت آموزش و پرورش مکلف است تمامی زیرساخت‌های لازم جهت اعمال تاثیر قطعی معدل در تعیین تراز و رتبه شرکت‌کنندگان در کنکور سال 1406 و بعد از آن را فراهم کند و تا موعد یاد شده، کنکور سال های 1403، 1404 و 1405 به روال کنکور سال های قبل از 1402 برگزار می‌شود.

دیدگاه تان را بنویسید