اعمال تغییرات در ۵۶ عنوان کتاب درسی
کد خبر: 28292

اعمال تغییرات در ۵۶ عنوان کتاب درسی

وزیر آموزش و پرورش از اعمال تغییرات در ۵۶ عنوان کتاب درسی در سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش خودکارنیوز، رضامراد صحرایی در حاشیه جلسه چهارشنبه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره رسیدگی به دانش‌آموزان مناطق محروم در سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: ۲۰ برنامه در حوزه محرومیت‌زدایی اعلام شد. اولین و مهمترین مصوبه این است که از اول مهر دانش‌آموزان تیزهوش مناطقی محروم که به مدرسه تیزهوشان بروند، تحصیل آنان رایگان باشد.

وی افزود: توزیع شیر دوبار در هفته برای دانش‌آموزان ابتدایی در سرتاسر کشور و برنامه‌ریزی برای جمع‌آوری مدارس کانکسی را داریم که بیش از هزار مورد جمع‌آوری شده و امیدواریم در سال جدید همین میزان جمع‌آوری را شاهد باشیم.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: تامین معلم موردنیاز را داریم که آن را برطرف می‌کنیم. تامین لوازم التحریر دانش‌آموزان مناطق محروم را داریم که با کمک ۱۸ نهاد برای آن برنامه‌ریزی شده است. با بنیاد برکت برای بهسازی، بازسازی و ساختن مدارس جدید برنامه‌ریزی کردیم.

صحرایی افزود: بازگرداندن دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل را داریم. ۲۳۴ هزار دانش‌آموز در این طرح شناسایی شدند که ۷۰ هزار نفر به تحصیل بازگشته‌اند و پیش‌بینی امسال بازگشت ۵۰ هزار نفر دیگر به تحصیل است.

وی تأکید کرد: مجموع حرکت دولت این است که دانش‌آموزان مدارس دولتی تقویت شوند. خود مدرسه دولتی هم در برنامه هفتم تقویت شده است و بازهم برای تقویت آن برنامه داریم.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: کتاب درسی به اندازه نیاز دانش‌آموزان چاپ شده است و دانش‌آموزان اتباع باید در سامانه سازمان مهاجرت کد یکتا بگیرند تا کتاب به آنان تخصیص داده شود. برای چاپ این کتب درسی تلاش ما بر استفاده از کاغذ ایرانی است.

صحرایی درباره تغییر کتب درسی سال تحصیلی جدید گفت: محتوای بیش از ۵۰ کتاب درسی تغییر کرده است. این تغییر تابع یک فرایند حساب‌شده و علمی است که در قالب بسته‌های آموزشی مکمل می‌شود و بعد به تغییر محتوا می‌رسد. یک ماه پیش تولید کتاب‌های سال ۱۴۰۳ را شروع کردیم.

وی هم‌چنین با بیان این‌که «گرفتن هرگونه وجه توسط مدارس که خارج از هزینه بیمه و آن چیزی که تعیین شده باشد، خلاف مقررات است» اظهار کرد: اگر مجموعه‌ای پولی گرفته، مردم به سامانه آموزش و پرورش اعلام کنند.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنانش گفت:تمام دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی سراسر کشور دو بار در هفته شیر رایگان دریافت خواهند کرد.

وی با بیان این‌که «برنامه ریزی برای جمع‌آوری مدارس کانسکی هم در حال انجام است» افزود: بیش از هزار مدرسه از این نوع جمع‌آوری شده و امیدورام سال آینده هم همین مقدار را جمع آوری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه تأمین معلم موردنیاز یک سال تاریخی را گذراندیم، ولی باز کمبود وجود دارد که باید تأمین شود.

مرادصحرایی خبر داد: ۲۰ هزار مدرسه در طرح شهید عجمیان شاداب سازی شد و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت. لوزم‌التحریر دانش‌آموزان مناطق محروم، ۱۸ نهاد در طرحی به نام همه حاضر برنامه‌ریزی شده و امسال هم تکرار خواهد شد.

وی هم‌چنین گفت: بازگشت دانش آموزان بازمانده از تحصیل، در طرح شهید محمودوند ۲۳۴ هزار دانش‌آموز شناسایی و ۷۰ هزار نفر به تحصیل بازگشته‌اند و پیش‌بینی می‌کنم امسال هم ۵۰ هزار نفر را به تحصیل بازگردانیم.

دیدگاه تان را بنویسید