پرداخت سهم دارویار داروخانه‌های طرف قرارداد با بیمه تامین اجتماعی
کد خبر: 28926

پرداخت سهم دارویار داروخانه‌های طرف قرارداد با بیمه تامین اجتماعی

معاون درمان سازمان تأمین‌ اجتماعی اعلام کرد: با تغییراتی که در شیوه پرداخت صورت گرفته است، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها رقمی بیش از ۲ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان از بدهی سازمان تامین اجتماعی به داروخانه‌ها را پرداخت کرده است.

در پی تغییر سازوکار سهم پرداخت یارانه دارو در طرح دارویار، مهدی اسلامی اعلام کرد: براساس فرایند جدید و هماهنگی صورت گرفته با سازمان برنامه و بودجه و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، باید سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها مبلغی در حدود سه هزار میلیارد تومان بابت مطالبات داروخانه‌های طرف قرارداد سازمان تأمین‌اجتماعی از محل طرح دارویار به حساب این داروخانه‌ها واریز کند که بخش اعظم آن با رقمی بالغ بر ۲۵۵۰ میلیارد تومان واریز شده است.
معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی درباره الزامات قانونی سازمان هدفمندی برای انجام این پرداخت، افزود: بخش باقی‌مانده این مطالبات، به سبب کامل نبودن اطلاعات داروخانه‌های طرف قرارداد هنوز واریز نشده که از داروخانه‌ها خواسته‌ایم برای تکمیل اطلاعات ازجمله اطلاعات حساب بانکی داروخانه‌ها شامل شماره حساب بانکی و شماره شبا که باید با اطلاعات مالک پروانه داروخانه و شناسه ملی مطابقت داشته باشد، هرچه سریع‌تر به مدیریت‌های درمان تأمین‌اجتماعی استان‌ها مراجعه کنند.
مهدی اسلامی همچنین گفت: قسمتی از مطالبات این داروخانه‌ها مربوط به مطالبات یک تا دو ماه از محل سهم دارویی سازمان تأمین‌‍‌اجتماعی نیز به زودی به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.
پیش از این و در اجرای طرح دارویار، یارانه دارو از طریق سازمان‌های بیمه‌گر و پس از تأمین اعتبار و پرداخت تعهدات سازمان برنامه و بودجه و بر مبنای عملکرد داروخانه‌ها در اجرای این طرح، به حساب داروخانه‌های طرف قرارداد بیمه‌ها واریز می‌شد.
به‌موجب تصمیم جدید سازمان برنامه و بودجه، مقرر شده است از این پس یارانه دارو، به‌طور مستقیم از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها به حساب داروخانه‌ها واریز شود.
در اجرای توافق بیمه‌های پایه و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و حسب الزام قانونی سازمان هدفمندسازی، برای پرداخت یارانه دارو به داروخانه‌ها، ضروری است اطلاعات حساب بانکی داروخانه‌ها شامل شماره حساب بانکی و شماره شبا با اطلاعات مالک پروانه داروخانه و شناسه ملی مطابقت داشته باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید