اولین توافقنامه بین المللی در مورد ایمنی هوش‌مصنوعی امضا شد
کد خبر: 29054

اولین توافقنامه بین المللی در مورد ایمنی هوش‌مصنوعی امضا شد

ایالات متحده، انگلیس و 17 کشور دیگر روز یکشنبه از آنچه یک مقام ارشد آمریکایی به عنوان اولین توافقنامه بین المللی مفصل در مورد چگونگی ایمن نگه داشتن هوش مصنوعی توصیف کرد، رونمایی کردند.

به گزارش خودکارنیوز ، به نقل از رویترز، ایالات متحده، انگلیس و ده‌ها کشور دیگر روز یکشنبه از آنچه یک مقام ارشد آمریکایی به عنوان اولین توافقنامه بین المللی مفصل در مورد چگونگی ایمن نگه داشتن هوش مصنوعی توصیف کرد، رونمایی کردند. این توافقنامه از شرکت ها خواسته تا سیستم های هوش مصنوعی را از نظر طراحی ایمن کنند.

کشورها در یک سند 20 صفحه ای که روز یکشنبه رونمایی شد، توافق کردند که شرکت های طراحی و استفاده از هوش مصنوعی باید آن را به گونه ای توسعه دهند که مشتریان و عموم مردم را از سوء استفاده در امان نگه دارد.

این توافق نامه الزام آور نیست و عمدتاً حاوی توصیه های عمومی مانند نظارت بر سیستم های هوش مصنوعی برای سوء استفاده و محافظت از داده ها در برابر دستکاری است.

این توافق آخرین مورد از توافقنامه ها توسط دولت های سراسر جهان برای شکل دادن به توسعه هوش مصنوعی است.

علاوه بر آمریکا و انگلیس، 17 کشور از جمله آلمان، ایتالیا، جمهوری چک، استونی، لهستان، استرالیا، شیلی، نیجریه، سنگاپور دستورالعمل جدید را امضا کردند. رژیم صهیونیستی نیز جزو امضاکنندگان این توافقنامه بوده است.

این چارچوب به سؤالاتی در مورد چگونگی جلوگیری از سوء استفاده هکرها از فناوری هوش مصنوعی می پردازد و شامل توصیه هایی مانند انتشار مدل ها پس از آزمایش های امنیتی مناسب است.

قانونگذاران اروپا نیز به دنبال تهیه مقررات مربوط به هوش مصنوعی هستند. فرانسه، آلمان و ایتالیا نیز اخیراً به توافقی در مورد چگونگی تنظیم هوش مصنوعی دست یافتند که از خودتنظیمی اجباری برای مدل های هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند.

دولت بایدن قانونگذاران را برای تنظیم مقررات هوش مصنوعی تحت فشار قرار داده، اما کنگره آمریکا پیشرفت چندانی در تصویب مقررات موثر نداشته است.

دیدگاه تان را بنویسید