در‌ب‌های حرم مطهر شاهچراغ (ع) به روی مردم باز شد
کد خبر: 18161

در‌ب‌های حرم مطهر شاهچراغ (ع) به روی مردم باز شد

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) گفت: طبق روال هر روز درب‌های حرم حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) بر روی مردم باز است.

به گزارش خودکارنیوز، امیرعباس حقیقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از شیراز اظهار داشت: طبق روال هر روز درب‌ها و گیت‌های ورودی حرم حضرت احمدابن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) بر روی مردم و زائرین باز است.

مدیر روابط عمومی آستان مقدس گفت: نماز ظهر و عصر امروز پنجم آبانماه با حضور نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، تولیت حرم مطهر و مسئولین استانی در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار می‌شود.

حقیقی گفت: مراسم عزاداری و سوگواری به شهادت رسیدن تعدادی از هموطنان در حرم مطهر شاهچراغ (ع) با حضور مداحان اهل بیت (ع) نیز بعد از نماز ظهر و عصر برگزار خواهد شد.

همچنین به گفته علیرضا صحرائیان، معاون توسعه و مدیریت منابع حرم مطهر به منظور شهادت زائرین این مکان مقدس در حادثه تروریستی اخیر، گفت: بر اساس آخرین تصمیمات گرفته شده در جلسه فوق‌العاده تولیت این حرم، امکان خاکسپاری تمامی زائرانی که در این مکان ارزشی به شهادت رسیدند، وجود دارد.

به گزارش تسنیم ساعت 17:45 غروب دیروز فردی مسلح با اسلحه جنگی به سمت زائران در باب الرضای حرم مطهر تیراندازی کرد. در این حادثه تروریستی - تکفیری تاکنون 15 نفر شهید و 19 نفر مجروح شده اند.در میان شهدا سه کودک و یک زن حضور دارند.سریعا بعداز وقوع حادثه مجروحان، برای درمان به سه مرکز درمانی شهید رجایی، نمازی و مسلمین منتقل و هم اکنون 5 نفر از مجروحان مرخص شدند.

تولیت حرم مطهر، نماینده ولی فقیه در فارس و استاندار فارس در پی شهادت جمعی از زائران حمله تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع)، سه روز عزای عمومی در استان فارس اعلام کردند.

 

دیدگاه تان را بنویسید