برگزاری «هفته هوای پاک» در هوای آلوده
کد خبر: 20365

برگزاری «هفته هوای پاک» در هوای آلوده

به اعتقاد رییس شورای اسلامی شهر تهران ، با توجه به آلودگی هوایی که گریبان شهرها بخصوص تهران است، هفته هوای پاک چه مفهومی می‌تواند داشته باشد؟

به گزارش خودکارنیوز، مهدی چمران در جریان برگزاری یکصد و بیست و دومین جلسه علنی صحن شورای شهر تهران گفت: رژیم شاهنشاهی این شهدا را که از جرگه فداییان اسلام بودند در جریان مبارزه با رژیم طاغوتی در سال ۱۳۳۴ بعد از کودتای ننگین ۲۸ مرداد اعدام کردند و اختناق شدیدی را در کشور حاکم ساختند.

 وی به روز ۲۹ دی که بنام روز غزه نامگذاری شده اشاره کرد و ادامه داد: غزه نماد مقاومت فلسطین در مقابل صهیونیسم است و مردم این خطه نه تنها در مقابل رژیم سفاک مقاومت کردند بلکه علیه اسراییل جنگیدند و در نبردشان پیروز شدند و امیدواریم هرچه زودتر این رژیم خونخوار و کودک کش از صفحه روزگار محو و شر آن از سر کشورهای مسلمان کوتاه شود. 

به گفته چمران، دیدیم که ذهن های بیدار جهان در دل کشورهایی چون آمریکا و نقاط دیگر پرچم فلسطین به عنوان نماد مقاومت هر روز برافراشته می شود و این یک نویدی است برای ما که ان‌شاءالله شاهد پیروزی نهایی ملت فلسطین و جبهه مقاومت باشیم. 

وی به ۲۹ دی روز هوای پاک اشاره کرد وگفت: با توجه به آلودگی هوایی که گریبان شهرها بخصوص تهران را گرفته هفته هوای پاک چه مفهومی می‌تواند داشته باشد؟ چرا که ما متاسفانه شاهد تداوم هوای ناپاک و ناسالم هستیم اما با این وجود برنامه‌هایی برای این هفته تدارک دیده می شود. 

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: باید بر این روز تاکید کرد که به هوای پاک رسید اما چه کرده‌ایم تا به این هوا برسیم؟ نه اینکه کاری نشده اما امروز هوای ناپاک سبقت گرفته و تلاشی که باید صورت می‌گرفت در هیچ دوره‌ای به خوبی انجام نشده است؛ ما تلاش می‌کنیم و خود را به آب و آتش می‌زنیم که حداقل حمل و نقل عمومی را که شهرداری باید در آن جلودار باشد، به نتیجه برساند.

دیدگاه تان را بنویسید