جزئیات ضرب و شتم یک خبرنگار در شورای شهر تبریز/ رفتار توهین‌آمیز رئیس شورا بدتر از سیلی زدن بود
کد خبر: 21576

جزئیات ضرب و شتم یک خبرنگار در شورای شهر تبریز/ رفتار توهین‌آمیز رئیس شورا بدتر از سیلی زدن بود

پیگیری‌ها نشان می‌دهد آنچه تاکنون با عنوان ویدئوی سیلی زدن منتشر شده، صرفا بخش کوچکی از رفتارهای توهین آمیز با این خبرنگار بوده است. رفتارهای عجیب پس از سیلی زدن ادامه داشته و در اقدامی عجیب حتی رئیس شورای شهر تبریز در دو نوبت به خبرنگار حمله‌ور و حتی گفته شده او را در وضعیتی کشان کشان به دفترش برده و تا مدتی به خبرنگار اجازه خروج از دفتر شورا داده نشده است.

به گزارش خودکارنیوز، فرهیختگان نوشت: ویدئویی از سیلی زدن و تهدید یک خبرنگار توسط نائب رئیس شورای شهر تبریز منتشر شده و تا این لحظه صرفا مدیرکل مطبوعات این اقدام را محکوم کرده و خبر داده که مدیر ارشاد استان این موضوع را پیگیری می‌کند.

اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد آنچه تاکنون با عنوان ویدئوی سیلی زدن منتشر شده، صرفا بخش کوچکی از رفتارهای توهین آمیز با این خبرنگار بوده است.

رفتارهای عجیب پس از سیلی زدن ادامه داشته و در اقدامی عجیب حتی رئیس شورای شهر تبریز در دو نوبت به خبرنگار حمله‌ور و حتی گفته شده او را در وضعیتی کشان کشان به دفترش برده و تا مدتی به خبرنگار اجازه خروج از دفتر شورا داده نشده است. 

این رفتارها در حالی بوده که دوربین‌های سالن این صحنه‌های زشت را ثبت و ضبط کرده و فرماندار که قانونا موظف به رسیدگی این موضوع است می‌تواند ورود کند.

این خبرنگار در شرح این اتفاقات به فارس گفته: بعد از قضایای دیروز شورای شهر تبریز از طریق کلانتری ۲۲ تبریز اقدام به شکایت علیه علیرضا نوای باغبان نایب رئیس شورای شهر تبریز، رسول برگی رئیس شورای شهر تبریز و رئیس روابط عمومی شورای شهر تبریز و برخی عوامل شورا به دلیل ضرب و شتم و بازداشت غیرقانونی در اتاق رئیس شورای شهر( مانع خروج از اتاق برای ساعتی) و توقیف موبایلم کردم.

وی با بیان اینکه دو گوشی موبایل آیفون و سامسونگ به همراه داشتم و گوشی سامسونگ را تا این لحظه عوامل شورا تحویل ندادند، خواستار بررسی دوربین‌های مدار بسته صحن شورا، رئیس دفتر شورا و سالن های شورا در این رابطه از سوی مسئولان مربوطه شد.

 

واکنش وزارت ارشاد 

آقایان مسئول! سیلی زدن و تهدید کردن قطعا محکوم است/ با مدیرکل ارشاد صحبت کردم قرار شد پیگیری کند

شمسایی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی در واکنش به ویدئوی سیلی زدن به خبرنگار تبریزی نوشت: آقایان مسئول! ماجرای فرماندار و خبرنگار رفسنجانی که پیش آمد گفتید خبرنگار هم مقصر بوده، اصلا کاری ندارم این ادعا درست است یا غلط. اما سیلی زدن و تهدید کردن قطعا محکوم است حتی اگر شهروند معمولی باشد چه رسد به نماینده افکار عمومی که مجوز رسمی از این نظام برای کار خبری دارد.

اینکه عضو شورای شهر خواسته خبرنگار از او فیلم نگیرد و قصدش انداختن گوشی بوده در کلان ماجرا فرقی نمی‌کند. با مدیرکل ارشاد صحبت کردم در راه استانداری بود و قرار شد پیگیری کند. با خبرنگار و مسئول خانه مطبوعات استان هم صحبت کردم.

دیدگاه تان را بنویسید