آغاز ثبت‌نام سفر عتبات تا 13 خرداد/ تعداد کاروان‌های هوایی کاهش یافت
کد خبر: 23579

آغاز ثبت‌نام سفر عتبات تا ۱۳ خرداد/ تعداد کاروان‌های هوایی کاهش یافت

ثبت‌نام سفر عتبات تا 13 خردادماه آغاز شد که البته با توجه به بالا بودن هزینه بلیت پرواز، تعداد کاروان‌های هوایی در این دوره کاهش یافته است.

 به گزارش خودکارنیوز، نام‌نویسی سفر عتبات با کاروان‌های زیر نظر سازمان حج و زیارت تا ۱۳ خردادماه آغاز شد و متقاضیان زیارت می‌توانند از طریق دفاتر سازمان حج و زیارت اقدام کنند.

 

چرا کف قیمتی سفر عتبات در همه دفاتر زیارتی عرضه نمی‌شود؟

 

با توجه به تغییر شیوه اجرای اعزام زائران به عتبات از سال ۱۴۰۰، دفاتر زیارتی مجری اعزام هستند و بسته‌هایی با قیمت‌های متنوع عرضه می‌کنند؛ تا جایی که به گفته حمید محمدی، سرپرست معاونت عتبات سازمان حج و زیارت، هزینه سفر به عتبات به صورت زمینی در این دوره از چهار میلیون و ۹۰۰ هزار تومان آغاز می‌شود.

 

البته با تماس خبرنگار فارس با دفاتر زیارتی، چنین بسته‌ قیمتی در سامانه متصل به سازمان حج و زیارت وجود ندارد که به گفته مسؤول یکی از دفاتر مجری اعزام زائران به عتبات، ممکن است برخی از دفاتر مجری بسته‌های زیارتی خود را به سایر دفاتر متصل به سامانه سازمان حج و زیارت عرضه نکرده و خودشان آن را بفروشند. بر همین اساس، همه بسته‌های زیارتی در سامانه سازمان حج و زیارت قابل مشاهده نیست.

 

هزینه سفر عتبات در دور جدید اعزام‌ها

 

با این وجود، هزینه سفر به عتبات در این دوره برای سفرهای زمینی از چهار میلیون و ۹۰۰ تا حدود هفت میلیون تومان و برای سفرهای هوایی از ۱۲ میلیون و ۶۰۰ تا حدود ۱۴ میلیون تومان است.

 

علاوه بر این، با توجه به مشکل در تأمین پروازهای عتبات، بسیاری از دفاتر زیارتی امکان اعزام زائران به صورت هوایی را ندارند و فقط چند مجری اعزام که خودشان پرواز چارتر کرده‌اند، سفرهای هوایی عتبات را اجرایی می‌کنند؛ به طوری که حتی در سامانه سازمان حج و زیارت هم تعداد سفرهای هوایی بسیار محدود است و برخی هم با وجود ثبت‌نام کاروان هوایی، به دلیل بالا بودن هزینه پرواز، مجبور به لغو اعزام می‌شوند.

 

کاهش اعزام‌های هوایی عتبات به دلیل گرانی نرخ بلیت پرواز

 

بر همین اساس، تعداد کاروان‌های هوایی عتبات در این دوره کاهش یافته است و با وجود تثبیت نرخ ارز برای سفرهای زیارتی، هنوز اعزام‌های هوایی عتبات به دلیل گرانی نرخ بلیت با مشکلاتی همراه است.

 

 از اواخر اسفندماه تاکنون هزینه سفر عتبات با وجود نوسان نرخ دلار ثابت بوده است که دلیل این امر اختصاص ارز ۳۵ هزار تومانی به سفرهای زیارتی از سوی دولت سیزدهم و حمایت از این سفرهاست.

دیدگاه تان را بنویسید