تأثیر ۴۰ درصدی معدل در پذیرش دانشجو امسال اجرایی می‌شود
کد خبر: 24778

تأثیر ۴۰ درصدی معدل در پذیرش دانشجو امسال اجرایی می‌شود

وزیر آموزش و پرورش از برگزاری آزمون‌های نهایی و تأثیر قطعی ۴۰ درصدی آن در پذیرش دانشجو برای نخستین بار خبر داد و گفت: نتایج برگزاری آزمون را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد.

به گزارش خودکارنیوز، رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش روز دوشنبه پس از نشست کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به اولین حضور خود پس از کسب رأی اعتماد از مجلس در کمیسیون آموزش، عنوان کرد: کمیسیون آموزش امروز دو دستور کار مهم یعنی بررسی تأثیر ضریب ۴۰ درصدی قطعی معدل در آزمون سراسری و تشریح برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش بود که با حضور رئیس سازمان سنجش مورد رسیدگی قرار گرفت.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در این نشست نمایندگان ابهاماتی را داشتند و جمع بندی این بود که امتحانات نهایی با تأثیر ۴۰ درصد قطعی برگزار می‌شود و کمیسیون آموزش نیز نسبت به این موضوع حمایت لازم را داشت، پس برگزاری آزمون نتایج را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد و برای سال آینده تصمیم جدیدی اتخاذ خواهیم کرد.

صحرایی با بیان اینکه با توجه به اینکه تأثیر قطعی معدل در پذیرش دانشجو برای نخستین بار امسال اجرایی می‌شود، اضافه کرد: کمیسیون آموزش نیز به صورت مرتب در حال رصد زوایای اجرای کار بوده و امیدواریم این قانون که پیشتر مجلس آن را به تصویب رسانده است، تأثیر مثبتی در آموزش کشور داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: امروز که در فاز اجرای قانون مجلس هستیم، کمیسیون علاوه بر تصویب حامی اجرای آن نیز است که کمک شایانی به ما خواهد کرد.

 

رفع بسیاری از نگرانی‌ها درباره امنیت آزمون‌های نهایی مدارس

 

علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس همچنین درباره نشست امروز کمیسیون آموزش با حضور وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش سنجش گفت: با توجه به نگرانی‌هایی که در افکار عمومی پیرامون امنیت آزمون و وجود تقلب در آزمون‌های نهایی آموزش و پرورش وجود دارد، این نشست برگزار شد.

وی افزود: بر اساس گزارش‌ها و مستندات ارائه شده در نشست امروز، بسیاری از نگرانی‌های اعضای کمیسیون در خصوص امنیت آزمون و وجود تقلب در امتحانات نهایی برطرف شد.

منادی سفیدان تصریح کرد: اگر برخی زیرساخت‌ها در این خصوص نیز ضعف دارد باید در آینده نزدیک برطرف شود تا به امنیت آزمون افزوده و به اعتلای علم و آموزش در کشور بیانجامد.

دیدگاه تان را بنویسید