دستور ویژه رئیس‌جمهور برای بازسازی ابنیه های سیل زده استان اردبیل
کد خبر: 24976

دستور ویژه رئیس‌جمهور برای بازسازی ابنیه های سیل زده استان اردبیل

رئیس‌ سازمان مدیریت بحران کشور گفت: رئیس‌جمهور برای بازسازی، بهسازی و ساخت سریع ابنیه سیل‌زده استان اردبیل تأکید داشته و دستورات ویژه‌ای را صادر کرد.

به گزارش خودکارنیوز، محمدحسن نامی در بازدید از مناطق سیل‌زده شهرستان مشکین‌شهر اظهار داشت: آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور دستورات ویژه‌ای را جهت بهسازی، نوسازی و ساخت با کیفیت‌تر ابنیه‌های سیل‌زده شمال استان اردبیل اعم از مسکونی، فنی و راه صادر کرد.

وی افزود: بنا به دستور ویژه رئیس‌جمهور مبنی بر توجه به ابنیه‌های تخریب‌شده و آسیب‌‌دیده شمال استان اردبیل در سیلاب‌های اخیر، به‌زودی اقدامات لازم به شکل ملی و استانی در دستور کار خواهد بود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: اعمال اقدامات فنی و کارشناسی برای بسترسازی‌ رودخانه‌ها و مسیل‌های مناطق سیل‌زده استان اردبیل جهت پیشگیری از آسیب‌ها، در دستور کار است.

مهدی جمالی‌نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور هم در این بازدید گفت: با توجه به بررسی‌های محلی انجام‌شده در شهرستان مشکین‌شهر، 60 تا 70 منزل مسکونی در مناطق سیل‌زده اخیر تخریب شده است و ساخت مسکن‌های با کیفیت جایگزین به‌زودی و با جدیت آغاز خواهد شد.

وی اظهار کرد: منازل مسکونی روستایی با همت دهیاری‌ها بیمه است و در رابطه با ساخت و پرداخت خسارات به منازل سیل‌زده مشکلی وجود ندارد ولی برخی از وسایل نقلیه شخصی سنگین و سبک اهالی روستاها بیمه نیستند و در سیلاب‌های اخیر شمال استان اردبیل آسیب‌های قابل توجهی را متحمل شدند که تدابیر لازم پرداخت خسارات برای شرایط فوق اتخاذ خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید