پیگیری شناورسازی ساعت کار ادارات و مدارس/ شش رام قطار به متروی تهران افزوده می‌شود
کد خبر: 26249

پیگیری شناورسازی ساعت کار ادارات و مدارس/ شش رام قطار به متروی تهران افزوده می‌شود

معاون حمل و نقل شهردار تهران جزئیات جلسه ستاد استقبال از مهر را تشریح کرد.

به گزارش خودکارنیوز، جلال بهرامی در حاشیه جلسه ستاد استقبال از مهر با حضور در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز ستاد استقبال از مهر مقرر شد که تا مهر ماه سال جاری هر هفته جلسات این ستاد برگزار شود تا بتوانیم هم افزایی خوبی در راستای حل مشکلات داشته باشیم.

وی با بیان اینکه زمان بهره برداری از معابر شهر تهران به خصوص در شش ماهه دوم سال اولویت اول ترافیکی پایتخت است، گفت: زمان بهره برداری از معابر به این معنا است که همه کسب و کارها و مدارس و دانشگاه‌ها در یک ساعت شروع و در یک ساعت تمام نشود که همان طرح شناورسازی ساعت کار ادارات و مدارس است.

بهرامی با اشاره به اینکه سال گذشته با تدبیر وزارت کشور طرح شناورسازی آغاز ساعت کار مدارس و ادارات اجرا شد که اثرگذار بود، گفت: بررسی‌ها نشان داده است که معابر، جمعیت و تعداد خودروهای تهران به نسبت چهار پایتخت توسعه یافته تفاوتی ندارد اما جای سوال است که پس چرا همیشه در معابر تهران ترافیک وجود دارد؟! جواب ساده است و آن زمان استفاده از معابر در تهران است که درست تعریف نشده است و می‌بینیم که در یک ساعت مدارس، ادارات، دانشگاه‌ها و مشاغل آزاد آغاز به کار می‌کنند و در یک ساعت نیز ساعت فعالیت آن‌ها پایان می‌یابد که این مسئله سبب بروز ترافیک می‌شود.

وی با بیان اینکه در این جلسه قرار شد که علاوه بر توسعه ناوگان عمومی در شش ماهه دوم سال مسئله زمان بهره برداری معابر یا همان شناورسازی را پیگیری کنیم، گفت: نماینده استانداری و فرمانداری نیز در این جلسه حضور داشتند و مقرر شد طی هفته‌های آتی در این خصوص تصمیم گیری شود که به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

بهرامی با مقایسه وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی در مهر ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: در سال جاری به نسبت سال گذشته ۴۴۰ اتوبوس به ناوگان اضافه و از سال گذشته تا کنون ۱۲ رام قطار هفت واگنه بازسازی شده و قرار است شش رام قطار دیگر تا شهریور ماه بازسازی و به ناوگان اضافه شود همچنین برای خرید اتوبوس اقداماتی انجام شده که امیدواریم بخشی از این تعهدات توسط خودروسازان تا پایان شهریور ماه محقق شود.

دیدگاه تان را بنویسید