برگزاری باشکوه مراسم عاشورای حسینی در عراق+ ویدئو
کد خبر: 26344

برگزاری باشکوه مراسم عاشورای حسینی در عراق+ ویدئو

ارادتمندان و عاشقان سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع)،روز شنبه در عراق به مناسبت روز عاشورا، در حال برگزاری باشکوه مراسم سوگواری شهدای کربلای معلی، با تاکید بر تمسک به قرآن و دفاع از آن و مقدسات اسلامی هستند.

به گزارش خودکارنیوز، دیروز (شنبه، 29 جولای) که مصادف است با روز دهم محرم الحرام در عراق، به مناسبت روز عاشورای حسینی، شهرهای مختلف این کشور شاهد برگزاری باشکوه مراسم عزاداری برای شهادت سرور و سالار شهیدان، حضرت امام حسین (ع)، بود و سیل عزاداران از شهرهای مختلف به سمت کربلای معلی حرکت می کردند.. در کنار مردم عراق، انبوه محبان اهل بیت(ع)، از کشورهای دیگر نیز برای گرامیداشت این مناسبت در کربلای معلی حضور داشتند و عزاداری دسته‌ها در خیابان‌های اطراف حرم امام حسین (ع) نیز همچنان برپا بود.

مراسم عزاداری روز عاشورای حسینی (ع) در عراق، هرساله بسیار باشکوه برگزار می‌شود اما امسال در سایه اهانت‌های چندباره اخیر غربی‌ها به ویژه در سوئد و دانمارک به کتاب آسمانی مسلمانان، عزاداران بر پایبندی خود به قرآن کریم و دفاع از آن و رد هتک حرمت سیستماتیک آن تاکید می‌کنند. خیل مشتاقان حسینی (ع)، امسال بر حمایت از فلسطین و دفاع از همه مقدسات اسلامی و رد تجاوزهای مکرر صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و بیت‌المقدس نیز تاکید دارند.

مراسم عزاداری عاشورای حسینی در مقام «زین العابدین» در دشت نینوی و در کربلای معلی بسیار شور و هیجان داشت. وبگاه عراقی «العهد» نیز تصاویری از زائران کربلای معلی در حال عزاداری در حرم‌های امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) منتشر کرد.

خبرگزاری رسمی عراق نیز تصاویری از مقتل‌خوانی در عتبه مقدس حسینی (ع) در روز عاشورا منتشر کرد.

هرساله هزاران عزادار از داخل و خارج عراق در این مراسم باشکوه که به نشانه تجدید بیعت با اباعبدالله الحسین (ع) است، شرکت می‌کنند. مراسم «رکضه طویریج» در ظهر عاشورا (روز دهم محرم) برگزار می‌شود. طویریج نام قدیمی شهرستان هندیه در نزدیکی کربلا است. در ظهر روز عاشورا عزاداران حسینی هروله‌کنان و بر سر و سینه زنان برای یادآوری حادثه عاشورا به سمت حرم مطهر امام حسین (ع) در کربلا حرکت می‌کنند.

دسته طویریج، بزرگ‌ترین دسته عزاداری روز عاشورا در عراق است. زائران حسینی، از کیلومترها دورتر از کربلاء حرکت خود را برای زیارت حرم امام حسین (ع)، آغاز کرده و بعد از نماز ظهر و عصر مراسم هروله به سمت حرم را آغاز می‌کنند. طبق رسم هر ساله در روز عاشورای حسینی در عراق، زائران و عزاداران حسینی که ساعت‌ها برای زیارت حرم امام حسین (ع)، پیاده‌روی کرده‌اند، پس از هروله و زیارت خیمه‌گاه حسینی، با نوای «واحسین»، «لبیک یا حسین» و «یا لثارات الحسین» به سوی حرم سیدالشهدا علیه‌السلام حرکت کرده و پس از عزاداری در حرم ارباب به حرم حضرت عباس علیه‌السلام مشرف می‌شوند.

دیروز، خبرگزاری رسمی عراق، تصاویری از نظارت مستقیم وزیر کشور عراق بر برگزاری این مراسم در کربلای معلی منتشر کرد.

حجم ویدیو: 15.88M | مدت زمان ویدیو: 00:01:20 دانلود ویدیو

دیدگاه تان را بنویسید