سردار رادان: ۲۰۰۰۰ پلیس "دوربین البسه" دارند/ هزینه تخلف را باید افزایش داد
کد خبر: 26635

سردار رادان: ۲۰۰۰۰ پلیس "دوربین البسه" دارند/ هزینه تخلف را باید افزایش داد

فرمانده کل انتظامی گفت: تا کنون توانسته‌ایم ۲۰ هزار دوربین البسه برای پلیس تهیه کنیم که از این تعداد ۱۲ هزار آفلاین و ۸ هزار آنلاین است.

به گزارش خودکارنیوز، سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی بعدازظهر امروز در شبکه خبر اظهار کرد: اعتقاد ما این است که یکی از تجهیزاتی که پلیس هوشمند کمک می کند دوربین البسه است. توانسته‌ایم 20 هزار نفر از پرسنل را به دوربین البسه مجهز کنیم.

وی افزود: از این 20 هزار دوربین البسه فعال، 12 هزار آفلاین و 8 هزار آنلاین است. در دوربین های آنلاین فرمانده میدان می‌تواند به صورت آنلاین نکاتی را به مامور ارائه کند و در دوربین‌های آفلاین بعد از انجام ماموریت فیلم دوربین استخراج و نگهداری می‌شود.

رادان گفت: تا پایان امسال غیر از 20 هزار دوربین، 8 هزار دوربین دیگر هم به دوربین البسه پلیس اضافه می‌شود. متاسفانه تا کنون اعتبارات لازم را به پلیس نداده‌اند؛ البته ما نیاز به 80 هزار دوربین البسه نیاز داریم که تا کنون فقط 20 هزار دوربین محقق شده است.

فرمانده کل انتظامی گفت: مرزبانان، پلیس پیشگیری، پلیس راهور، یگان امداد، یگان ویژه و ... از جمله پلیس‌هایی هستند که نیاز به نصب دوربین البسه دارند.

وی با اشاره به لزوم رفع نقاط حادثه‌خیز گفت: اعتبارات و اصلاحات راه هنوز کامل انجام نشده و ما پیشنهادات خود را به دولت داده‌ایم. یکی از راه‌هایی که مردم به تخلف نزدیک نشود این است که هزینه تخلف را بالا ببریم.

رادان تاکید کرد: در برنامه رئیس جمهور پیش‌بینی شده بود 50 درصد تصادفات درون و برون شهری کاهش پیدا کند، برنامه‌ای را برای اجرایی شدن اینکار به رئیس جمهور تقدیم کردیم.

رادان با بیان اینکه در سال 1401 تعدادی نقاط حادثه‌خیز رفع شد اما همچنان چندین هزار نقاط حادثه‌خیز در کشور داریم، خاطر نشان کرد: روزی که جریمه سرعت 200 هزار تومان شد چون 200 هزار تومان زیاد بود آمار تخلف سرعت به شدت پایین آمد.

وی با اشاره به اینکه طی چند ماه اخیر 38 شهید تقدیم کرده‌ایم، یکی از دلایل افزایش تعداد شهدا، بالا رفتن ماموریت‌های نیروی انتظامی بوده است، گفت: تروریست‌هایی با آموزش‌های مختلف در کشورهای همسایه عملیاتی را در زاهدان انجام دادند که هر 4 نفرشان به هلاکت رسیدند.

دیدگاه تان را بنویسید