بازداشت ۲ نفر در رابطه با فروش غیر‌قانونی قبر در بهشت‌ زهرا(س)
کد خبر: 26718

بازداشت ۲ نفر در رابطه با فروش غیر‌قانونی قبر در بهشت‌ زهرا(س)

شبکه فروش غیرقانونی قبر در بهشت زهرا(س) با ورود قاطعانه نهادهای امنیتی متلاشی و ۲ کارمند متخلف بازداشت شدند.

به گزارش خودکارنیوز، سند رسمی حق انتفاع قبور بهشت زهرا(س) دیروز طی مراسمی رونمایی شد تا از این به بعد این سند، توسط چاپخانه ایران صادر شود و امکان جعل و خرید و فروش قبر به صورت غیرقانونی از بین برود.

در مراسم رونمایی از این سند جواد تاجیک مدیر عامل بهشت زهرا (س) گفت که پیش از این ضریب امنیتی و حفاظتی سند ارائه شده به مردم پایین بوده و احتمال خطا و تخلف در آن وجود داشت اما با این رونمایی امکان جعل از بین می رود.

از سوی دیگر او این را هم خاطرنشان کرد: عموم کارکنان بهشت زهرا افراد شریف و سالمی هستند اما تخلف برای ما خط قرمز است و به زودی خواهید دید که ما در برخورد با تخلف چقدر جدی هستیم.

کمتر از ۲۴ ساعت از این صحبت های تاجیک از سازمان بهشت زهرا(س) به خبرنگار ایرنا خبر داده شد که بر اساس آسیب شناسی صورت گرفته، بدلیل ضعف آیتم‌های امنیتی و حفاظتی اسناد قبور و فقدان بانک اسناد قبور و اشکال در نحوه تهیه و تحویل اسناد؛ در طی سال‌های گذشته شبکه‌ای از افراد سودجو داخل و بیرون از سازمان بهشت زهرا(س) با سوءاستفاده از خلاهای یادشده و فضای عاطفی و نیازهای قانونی خانواده‌های معزا، با دریافت مبالغ کلان از متقاضیان، اقدام به فروش و جابجایی قبر بصورت غیرقانونی و ایجاد بازار سیاه قبر در آرامستان بهشت زهرا(س) می‌ کردند.

براساس این گزارش، سازمان بهشت زهرا(س) در دوران مدیریت جدید و در طی ماه‌های اخیر تصمیم جدی برای جلوگیری از این رویه غیر قانونی و برخورد با افراد متخلف اتخاذ کرد و ضمن هماهنگی با نهادهای امنیتی برای اصلاح سند حق انتفاع قبر و چاپ و تحویل آن از طریق چاپخانه دولتی جهت جلوگیری از تخلف، اقدام به شناسایی عوامل موثر داخلی این باند کرد و برخورد با افراد سودجو را با هماهنگی نهادهای امنیتی در دستور کار قرار داد که منجر به بازداشت ۲ نفر در واحد پذیرش مجتمع عروجیان بهشت زهرا شد.

سازمان بهشت زهرا(س) همانطور که در ماه‌های گذشته بارها اعلام کرده است در برخورد با تخلف مماشات نخواهد کرد و برخورد قاطعانه با عوامل متخلف را با هماهنگی نهادهای امنیتی و نظارتی دنبال خواهد کرد.

بهشت زهرا (س) بزرگترین آرامستان ایران و در جوار حرم امام خمینی (ره) در جنوب تهران واقع شده است، فعالیت این آرامگاه رسماً در سال ۱۳۴۹ خورشیدی آغاز و این آرامستان ابتدا ۳۱۴ هکتار وسعت داشت که در سال ۱۳۷۶ بخش شمالی به مساحت ۱۱۰ هکتار و در سال ۱۳۸۷ بخش شرقی به مساحت ۱۶۰ هکتار خریداری و به آن اضافه شد.

بهشت زهرا (س) در حال حاضر یک میلیون و ۹۰۰هزار نفر را در خود جای داده است و روزانه به امور ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر از اموات رسیدگی می کند.

گلزار شهدای بهشت زهرا (س) مدفن ۳۴ هزار شهید گلگون کفن و چهار هزار شهید گمنام هشت سال جنگ تحمیلی، انقلاب و مدافعان حرم است.

دیدگاه تان را بنویسید