معاون وزیر آموزش و پرورش: نیمی از مدارس کشور معلم پرورشی ندارند
کد خبر: 27001

معاون وزیر آموزش و پرورش: نیمی از مدارس کشور معلم پرورشی ندارند

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: افزون بر ۱۱۸ هزار مدرسه در کشور داریم که ۱۰۰ هزار مدرسه آن دولتی است اما فقط ۴۷ هزار معلم و معاون پرورشی در این مدارس خدمت می کنند و به عبارتی بیش از نیمی از مدارس دولتی، معلم پرورشی ندارند.

به گزارش خودکارنیوز، "علی اصغر باقر زاده" روز چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه استان یزد افزود: بر اساس قانون احیای معاون پرورشی و رتبه بندی ، باید به ازای هر مدرسه یک مربی پرورشی و هنگامیکه تعداد دانش آموزان یک مدرسه به ۱۲۰ نفر رسید باید علاوه بر معلم ، یک معاون پرورشی نیز در آن مدرسه فعالیت کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر فقط ۴۷ هزار معلم و معاون پرورشی داریم و این یعنی اینکه مدارس با جمعیت بالا نیز فقط ۵۰ درصد معلم یا معاون پرورشی دارند و بقیه هیچکدام را ندارند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: تقریبا در تمام کشور این تناسب وجود دارد و در استان یزد نیز ۵۰ درصد کمبود معلم و معاون پرورشی داریم یعنی اینکه نیمی از مدارس حتی معلم پرورشی هم ندارند.

باقر زاده افزود: موفقیت برنامه های تربیتی و فرهنگی این حوزه منوط به حضور نیروی متخصص و مرتبط با حوزه پرورشی است و لذا در حال پیگیری برای جذب معلم پرورشی هستیم و امیدواریم در این زمینه مساعدت لازم توسط ارگانهای ذیربط صورت گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا در مورد برنامه و طرح پرورشی برای مدارس کشور نیز گفت:برنامه فراگیر پرورشی مدرسه ، امسال در تمام استانها انجام خواهد شد و پنج هدف را دنبال می کند.

باقر زاده افزود: امید ، ایمان ، هویت ، نشاط و خرد ورزی این اهداف است و ذیل هر هدف نیز برنامه هایی تعریف شده که اجرایی خواهد شد و برای انسجام بیشتر و تسهیل کارهای پرورشی این ۵ فعالیت محوری به هر یک از اهداف اختصاص خواهد یافت.

وی ادامه داد: در هدف ایمان، برنامه اقامه نمازبعنوان فعالیت محوری است همچنین در هویت نیز برنامه اردوهای تربیتی را در نظر گرفته ایم و هر مدرسه تلاش می کند حداقل هفتگی در اردوهای درون با بیرون مدرسه و زیارتی و سیاحتی و علمی و اردوهای سرزمین های نور اقدام کند .

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: در هدف هویت، جنبه هویت اجتماعی را در نظر گرفته ایم و تشکل های دانش آموزی در مدارس نقش آفرین هستند همچنین در هدف نشاط نیز مجموعه جشنواره ها و مسابقات جمع شده و در هدف خرد ورزی که اولویت اول ماست نیز جمع آوری سئوالات و شبهات و نظرات دانش آموزان و ایجاد موقعیت پرسش و پاسخ برای آنها قرار دارد و مجموعا این برنامه های سبک و ساده برای انسجام بخشی و نظم در برنامه ها است. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست گفت: سی و هفتمین اجلاس سراسری روسای آموزش و پرورش با شعار معلم تمدن ساز ،مدرسه اثر بخش، ایران قوی در مراکز استانها در حال برگزاری است و امروز کارگاه تخصصی نیز در ۱۰ موضوع فعالیت خواهد کرد.

محمد کاظم رحیمی نژاد افزود: کارگاههای شهرستانی و منطقه ای بر روی موضوعات با محور های سند تحول ، ارتقای سند معلم ، تقویت مدارس دولتی ، ارتقای جایگاه معلم ،ساماندهی نیروی انسانی ، بررسی آسیب های اجتماعی ، برنامه فراگیر پرورشی در مدارس و نقش ها و محوریت های مدارس جدید در حال برگزاری است .

وی ادامه داد: جمع بندی این کارگروهها با عنوان کارگروه تخصصی در استانها انجام و برای گارگروههای تخصصی کشوری که در ۱۰ استان مستقر است اعلام خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزدگفت:هدف از برگزاری اجلاس نیز ایجاد وحدت رویه و انسجام بیشتر و ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی و آمادگی همه شهرستان و مناطق و نواحی کشور برای شروع سال تحصیلی جدید است .

دیدگاه تان را بنویسید