خروج زائران غیر ایرانی و غیرمقیم از چذابه و اتباع مقیم از شلمچه
کد خبر: 27178

خروج زائران غیر ایرانی و غیرمقیم از چذابه و اتباع مقیم از شلمچه

رئیس قرارگاه اربعین فراجا گفت: زائران غیرایرانی و غیرمقیم از مرز چذابه وارد کشور عراق خواهند شد اما زائرانی که در ایران مقیم هستند می توانند از مرز شلمچه عبور کنند.

به گزارش خودکارنیوز،  سردار محمد شرفی رئیس قرارگاه اربعین حسینی فراجا در خصوص نحوه ورود و خروج زائران غیر ایرانی به ایران و خروج آنها از کشور و ورودشان به عراق گفت: امسال تمهیدات خوبی در این حوزه اندیشیده شده است.

وی افزود: زائران پاکستانی و افغانستانی امسال از دو مرز ریمدان و میرجاوه وارد کشور می‌شوند و سپس با اسکورت مأموران پلیس راهور به سمت مرز چذابه هدایت می‌شوند.

رئیس قرارگاه اربعین حسینی فراجا تصریح کرد: تدبیری اندیشیده شده و با کشور عراق هماهنگی صورت گرفته تا این دسته از زائران و همچنین زائرانی که از مرزهای شمال غربی ایران نظیر زائران کشور ترکیه و آذربایجان از مرز چذابه وارد کشور عراق شوند.

سردار شرفی گفت: اما زائران اتباع غیر ایرانی که در ایران مقیم شده‌اند نظیر برادران افغانستانی که سالهاست در ایران حضور دارند برابر هماهنگی از مرز شلمچه وارد کشور عراق خواهند شد.

وی افزود: همه زائران اتباع غیرایرانی باید با گذرنامه یا برگ تردد سفر به مرزها مراجعه کنند زیرا در غیر این صورت طرف ایرانی و طرف عراقی از پذیرش آنها خودداری خواهد کرد.

به گفته سردار شرفی عدم همراه داشتن گذرنامه و یا برگ تردد مسافرت باعث می‌شود تا ازدحام در مرزها ایجاد شود و سایر زائران دچار مشکل شوند.

دیدگاه تان را بنویسید