نخستین دستگاه مدرن ضدیخ‌پاش هواپیما در کشور تحویل فرودگاه اردبیل شد
کد خبر: 28648

نخستین دستگاه مدرن ضدیخ‌پاش هواپیما در کشور تحویل فرودگاه اردبیل شد

با حضور استاندار اردبیل، استاندار مرکزی و جمعی از مسؤولان، آیین رونمایی از نخستین دستگاه مدرن ضدیخ‌پاش هواپیما در کشور، ساخت شرکت لجور اراک برگزار و این دستگاه تحویل فرودگاه اردبیل شد.

به گزارش خودکارنیوز , سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل ۱۱ مهر در این آیین اظهار کرد: با توجه به فاصله زیاد استان اردبیل با مرکز کشور، فرودگاه استان یک مسئله حیاتی و جزو زیرساخت‌های مهم برای پیشرفت است و در دولت سیزدهم این موضوع مورد توجه بوده و سیستم روشنایی پیشرفته CAT II فرودگاه اردبیل به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: سال ۱۴۰۰ حدود ۱۲۶ لغو پرواز از فرودگاه اردبیل گزارش شد و سال گذشته این عدد با کاهش قابل توجه به ۱۷ لغو پرواز رسید و امسال تاکنون لغو پرواز به علت ایمنی فرودگاهی در فرودگاه اردبیل ثبت نشده است.

عاملی تصریح کرد: با توان و همت متخصصان ایرانی واحد تولیدی لجور، دستگاه ضدیخ‌پاش با فناوری بالاتر از مشابه وارداتی آن، به فرودگاه اردبیل وارد خواهد شد که مشکل پرواز در فصول سرد را برطرف می‌کند.

 

اقدام استان اردبیل در حمایت از تولید داخل شایسته تقدیر است

 

فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی نیز در حاشیه این آیین گفت: بسیاری از تولیدات شرکت لجور اراک جزو اولین‌هایی بوده که به جامعه صنعتی کشور عرضه شده و این مجموعه پیشتاز، پس از تولید جرثقیل ۶۰ تنی در سال گذشته، برای نخستین بار موفق به طراحی و تولید دستگاه ضدیخ‌پاش در کشور شد.

62751374

وی بیان کرد: اقدام استان اردبیل و حمایتی که در راستای تحقق دستور رهبر معظم انقلاب برای حمایت از تولید ملی داشتند، شایسته تقدیر است.

گفتنی است؛ با توجه به اینکه در ارتفاع بالا، دمای هوا به منفی ۶۰ تا ۷۰ درجه می‌رسد لذا به‌منظور جلوگیری از یخ‌زدگی بدنه هواپیما، ماشین‌آلاتی در فرودگاه مواد خاصی را به روی هواپیماها می‌پاشند که یخ‌زدایی انجام شود، این دستگاه ضدیخ‌پاش تاکنون مشابه داخلی نداشته و وارداتی بوده است.

دیدگاه تان را بنویسید