هزینه‌های انشعابات آب و برق برای این افراد ارزان شد
کد خبر: 28875

هزینه‌های انشعابات آب و برق برای این افراد ارزان شد

خانواده‌های دارای سه فرزند زیر بیست سال و خانواده‌های دارای حداقل چهار فرزند در ایران تخفیفات قابل توجهی را در هزینه‌های انشعابات آب و برق در شهر تهران و سایر شهرها خواهند داشت. همچنین، شرکت‌های آب و فاضلاب نیز مبلغ ۱۰۰ تومان از مشترکان پرمصرف آب شرب شهری دریافت و به حساب خزانه واریز خواهند کرد.

به گزارش  خودکارنیوز ، وزارت نیرو اعلام کرده است که طبق ماده ۵ قانون آب و برق، خانواده‌هایی که سه فرزند زیر بیست سال دارند، مشمول تخفیف پنجاه درصدی هزینه‌های انشعابات تا متراژ ۱۳۰ مترمربع زیربنای مفید در شهر تهران، ۲۰۰ مترمربع زیربنای مفید در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر و ۳۰۰ مترمربع زیربنای مفید برای سایر شهرها و روستاها خواهند بود. همچنین، خانواده‌هایی که حداقل چهار فرزند زیر بیست سال دارند، مشمول تخفیف هفتاد درصدی خواهند بود. 

مشروط به این تخفیفات، رعایت تبصره زیر بند (ت) ماده (۱) قانون مذکور است که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند باید بالای ۲.۵ باشد. 

به علاوه، بر اساس بند (ر) جزء (۱) ماده (۷۲) قانون آب، شرکت‌های آب و فاضلاب مکلف هستند به ازای هر متر مکعب فروش آب، مبلغ ۱۰۰ تومان را از مشترکان پرمصرف (کسانی که مصارف آنها بیشتر از الگوی مصرف است) دریافت کرده و ۱۰۰ درصد درآمد حاصل از آن را به حساب خزانه واریز نمایند.

 

دیدگاه تان را بنویسید